tisdag 3 maj 2011
Tiden går
En gravid tjej som visar hur magen växer.
Tjej
Kille
En kille som lät skägget växa under ett par månader.
söndag 1 maj 2011
lördag 30 april 2011
Flygkrasch
Här är ett klipp som visar lite av själva kraschen.
Två delad film med mer information om kraschen.
Del 1:
Del 2:
onsdag 27 april 2011
tisdag 26 april 2011
Bugs
Här är en lite suddig rackare, ser ut som någon sorts mal eller något. Den var väldigt trött och oaktiv i solen.

Senare hittade vi denna, som såg lite häftigare ut, även den var trött och inte alls aktiv i solen.



Vi såg till att flytta på dom båda efter att vi fotat dom, så dom hamnade i skuggan och på ställen där det var lite lugnare.
fredag 15 april 2011
Mat & Paket
För inte så länge sedan, så fyllde jag år. Men jag var sjuk då med influensa så jag fick senarelägga mitt firande. Min bror som fyller år en månad senare var tungen att tidigarelägge sitt firande på grund av en resa.
Så vi slog helt enkelt ihop vårt firande, och serverade en god middag med fläskfile som var lindad i bacon och späckad med lite olika spännande saker.
Vi fick så klart en massa paket, här är ett par gröna fina paket som jag fick.

Innan den var klar såg den ut som ovan, och sen med locket på, som inte riktigt var stort nog, såg den ut som nedan.
fredag 1 april 2011
Vovve video
söndag 27 mars 2011
Häftig Video
fredag 18 mars 2011
Gent
tisdag 15 februari 2011
Jag finner detta väldigt roande
torsdag 10 februari 2011
En stuga i skogen
Dock begav jag mig iväg på kvällens uppdrag, skulle kolla så stugan i skogen stod kvar. Efter lite spännande sladdar med bilen kom jag nästan ända fram till stugan. De sista 100 meterna ungefär fick jag vandra, för bilen klarade inte mer.
Så här såg det i alla fall ut mitt ute i den mörka skogen.


söndag 6 februari 2011
Häftig film
Har en gång i tiden besökt Los Angeles, och skulle gärna åka tillbaka igen.
torsdag 3 februari 2011
måndag 17 januari 2011
Idrottsgalan 2011
Idrottsgalan
Vi har fått tag på biljetterna genom att vinna en tävling, så det är inget vi har planerat särskilt länge precis. Men det ska bli kul trots att det är på en måndag kväll. (hur kom någon på att det var en bra idé att ha det på en måndagkväll? Jobbar inte idrottare och annat folk med?)
Så nu är det läge att göra sig klar för avfärd.
lördag 15 januari 2011
Safewalk
SafeWalk bygger på att frivilliga personer utan någon som helst ersättning står och väntar vid hållplatsen. När någon som vill ha sällskap på vägen hem kliver av så följer ett par av dessa personer med hem till dörren. Det har funkat bra och deltagandet var stundtals ganska stort. Folk som fått hjälp hem uppskattar initiativet mycket och det mesta man har hört är positiva kommentarer. Jag har själv deltagit ett par gånger under hösten och nu senast natten till idag.
Det som är tråkigt nu är att intresset att ställa upp på detta dalar, allt färre personer ställer upp och dom som fortfarande gör det är samma varje gång. Det tillkommer inte några nya personer längre och därmed kommer detta tillslut att ta slut helt. Tyvärr är det nog så att boende i området har glömt hur dom kände för ett halvår sedan, dom orkar inte offra en fredag eller lördag natt och ställa sig ute i snöoväder, regn eller kyla för att hjälpa sina medmänniskor.
Själv hoppas jag på att en förändring kommer snart så att fler deltagare kommer att vara med igen. Det är kul att göra en god gärning, det är mycket trevliga personer som är med och det är inte särskilt jobbigt att stå ett par timmar ute trots att det är vinter. Man måste ju inte heller stå hela natten, ett par timmar är gott nog faktiskt.
fredag 14 januari 2011
Fredagsfika
Men idag var det min tur igen. Första gången bjöd jag på köpebröd, andra blev det muffins som visserligen var hembakta, men inte så imponerande precis.
Så till dagens fika bakade jag släta bullar hemma i onsdags, sen fixade jag 12 stycken hemgjorda semlor som jag tog med mig. Och man kan helt klart säga att det gick hem hos övriga fikande kollegor. Dom vart imponerade av mitt stor(bak)verk!
I övrigt har jag fått reda på att jag medverkar i Västnytts årskrönika för 2010, vilket var lite oväntat.
torsdag 13 januari 2011
Helt Apropå
Här får ni ett litet smakprov
Passa även på att se hela programmet på SVT Play
onsdag 12 januari 2011
Galaäventyr
Så det är nog bara att luta sig tillbaka nu och invänta avresan. Det ska bli spännande och mycket roligt att få komma iväg på ett sånt här evenemang, kommer nog att vara värt ansträngningen hoppas jag.
söndag 9 januari 2011
Värmande mat
Vad sägs om en Paj med ostigt potatismos och nötfärsgryta, det låter väl inte så dumt. Länk till receptet finns här: http://www.gp.se/matdryck/mat/1.523861-ratter-som-varmer
Fast det där med att det skulle vara vinter och kallt ute stämmer inte för tillfället tyvärr. Där jag befinner mig just nu, lite mer norrut än vänligt så är det runt nollan och det hotas med plusgrader idag. Det är inte vad jag kallar för vinter precis.
fredag 31 december 2010
Gp:s nyårsfyrverkeri 2010
http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Se_GPs_stora_fyrverkeri_over_Goteborg_132353.pls
Gott slut på 2010
Ett bra sätt att fira in det nya året är till denna låten.
torsdag 30 december 2010
Jul 2
Imorgon är det nyårsafton och slut på 2010.
fredag 24 december 2010
God Jul!

Bilden är en skärmdump på vädret som vi har just nu. Livebilder finns på Bockens egen hemsida, http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera1/
lördag 11 december 2010
Nu närmar den sig
Så nu är det vila en stund, sitta vid datorn och kolla på TV. Utanför faller snön sakta ner i gatlyktornas ljus. Det är himla fint eftersom det nu inte blåser så mycket som tidigare idag, och snöflingorna är stora och härliga.
fredag 10 december 2010
Vinter, Nobel och begravning
Sitter nu och tittar på Nobelfesten, det är många kloka människor där. Man hoppas ju att dessa genier kan hjälpa oss att skapa en stabil och välmående värld i framtiden.
Har idag varit på begravning med, det är alltid sorgligt måste jag säga. Det är den fjärde begravningen som jag är med på. Denna gången som nära anhörig utan att ha någon direkt egen relation till den avlidna. Hade träffat personen ett par gånger, men inte mer än så. Men det var många ledsna personer där och det var en fin ceremoni, och då är det inte alltid lätt att hålla sig från att fälla en tår eller två.




