Visar inlägg med etikett Mörker. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mörker. Visa alla inlägg

lördag 28 mars 2009

Heaven's on fire

Himlen står i brand utanför Hönö på västkusten när solen sakta går ner bortom horisonten i väster.

Vad passar då inte bättre än lite musik till detta vackra naturens skådespel.

Enjoy!

torsdag 26 mars 2009

Folktomt

En ovanlig bild från New York, det finns inga människor på gatorna. Dock finns det som synes bilar i alla fall.

torsdag 8 januari 2009

Utryckning i natten

Det blir ganska fräcka effekter när man fotar en polisbil på utryckning med lite längre slutartid.
Detta är en av "New Yorks Finest" som är på väg någonstans i natten.

fredag 2 januari 2009

Något helt annat

Som ett avbräck i jul och nyårsfirande tänkte jag visa en bild från i somras. Det är Göteborgs hamn med den stora flytdockan i blickfånget.

torsdag 1 januari 2009

Välkommen till 2009

Naturligtvis blev det fyrverkerier under avslutningen av 2008 och början på 2009. Här kommer lite blider från ett fyrverkeri som sköts upp i Gävle på nyårsafton 2008 kl 16:00.












God fortsättning på 2009!

onsdag 31 december 2008

Gott nytt 2009


Slutet på 2008

Nu när slutet på 2008 närmar sig med endast lite över 12 timmar kvar så lägger jag in en fyrverkeribild tagen på Ramberget i Göteborg. Bilden är tagen i somras under Göteborgs Kalaset.

lördag 27 december 2008

Brinnande bock

Ännu en gång har Gävles stolthet, Bocken, fått sätta livet till. Denna gång skedde det på natten till den 27:e december, bocken överlevde i alla fall julafton i år.

Vad man än tycker om att bocken brinner så var detta en spännande bild, tagen av de webbkameror som Gävle stad har installerat för att övervaka bocken.

onsdag 10 december 2008

Mer Jul...

Jag tycker julen är så fin med allt ljus överallt. Gillar verkligen träd som detta nedan. Just denna bilden är från Jul på Liseberg.

Till er som inte har besökt Jul på LIseberg rekomenderar jag det verkligen. Speciellt om det är lite snö på marken, minusgrader och mörkt på himlen så alla tusental lampor kommer till sin rätt.

torsdag 4 december 2008

När kommer snön?

Som alla andra undrar jag var snön tagit vägen? Jag vill ha lite snö på marken så det blir jul och vinter på riktigt.

Men det är bara att hålla tummarna för en vit jul!

Julen står inför dörren

Nu närmar sig julen med stormsteg. För att få till lite riktig julstämmning lyssnar jag http://www.julradio.se/ på jobbet och har lagt in denna bilden som bakgrundsbild på datorn.

Hotel Gasten och Hamnkrogen i julskrud på Liseberg julen 2006