Himlen står i brand utanför Hönö på västkusten när solen sakta går ner bortom horisonten i väster. Vad passar då inte bättre än lite musik till detta vackra naturens skådespel.
Det blir ganska fräcka effekter när man fotar en polisbil på utryckning med lite längre slutartid. Detta är en av "New Yorks Finest" som är på väg någonstans i natten.
Naturligtvis blev det fyrverkerier under avslutningen av 2008 och början på 2009. Här kommer lite blider från ett fyrverkeri som sköts upp i Gävle på nyårsafton 2008 kl 16:00.
Nu när slutet på 2008 närmar sig med endast lite över 12 timmar kvar så lägger jag in en fyrverkeribild tagen på Ramberget i Göteborg. Bilden är tagen i somras under Göteborgs Kalaset.
Ännu en gång har Gävles stolthet, Bocken, fått sätta livet till. Denna gång skedde det på natten till den 27:e december, bocken överlevde i alla fall julafton i år.
Vad man än tycker om att bocken brinner så var detta en spännande bild, tagen av de webbkameror som Gävle stad har installerat för att övervaka bocken.
Jag tycker julen är så fin med allt ljus överallt. Gillar verkligen träd som detta nedan. Just denna bilden är från Jul på Liseberg. Till er som inte har besökt Jul på LIseberg rekomenderar jag det verkligen. Speciellt om det är lite snö på marken, minusgrader och mörkt på himlen så alla tusental lampor kommer till sin rätt.
Som alla andra undrar jag var snön tagit vägen? Jag vill ha lite snö på marken så det blir jul och vinter på riktigt. Men det är bara att hålla tummarna för en vit jul!
Nu närmar sig julen med stormsteg. För att få till lite riktig julstämmning lyssnar jag http://www.julradio.se/ på jobbet och har lagt in denna bilden som bakgrundsbild på datorn. Hotel Gasten och Hamnkrogen i julskrud på Liseberg julen 2006