fredag 14 januari 2011

Fredagsfika

Jag hade uppgiften att fixa fredagsfika i den lilla fika gruppen på jobbet nu idag. Vi är tolv personer i gruppen som turas om att bjuda på fika på fredagar. Det är en helt klart trevlig grej som gör att man får smaka på alla möjliga goda och mindre goda saker.

Men idag var det min tur igen. Första gången bjöd jag på köpebröd, andra blev det muffins som visserligen var hembakta, men inte så imponerande precis.

Så till dagens fika bakade jag släta bullar hemma i onsdags, sen fixade jag 12 stycken hemgjorda semlor som jag tog med mig. Och man kan helt klart säga att det gick hem hos övriga fikande kollegor. Dom vart imponerade av mitt stor(bak)verk!

I övrigt har jag fått reda på att jag medverkar i Västnytts årskrönika för 2010, vilket var lite oväntat.

1 kommentar:

  1. Får jag också smaka dina semlor ? Fast med vaniljkräm för mandelmassa går inte att äta ;)

    SvaraRadera