Visar inlägg med etikett Bilar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bilar. Visa alla inlägg

torsdag 7 juli 2011

Pass upp i trafiken


Nu när sommaren är här och semestern börjar gäller det att ta det lugnt i trafiken, annars kanske detta händer:

tisdag 6 juli 2010

Volvo V60

Nu kommer snart kombivarianten av Volvos senaste bil S60. Kombin heter som brukligt någonting med V, så i detta fallet blir det V60.
Det är en snygg skapelse tycker jag och "vill ha"-faktorn är ganska hög. Vad sägs om dessa formerna?




Mer om bilen kan du läsa här Volvo Personbilar Sverige Newsroom

tisdag 16 mars 2010

Brum brum?

Nja, inte så mycket brum brum, utan med BRUUUUM eller nått. En härlig bil att köra och åka, men inte lika härlig att tanka. På vägarna där jag körde denna var det lätt, men skulle kanske inte vilja köra runt med en sån här i någon Europeisk storstad precis, för den är ganska rejäl i hullet så att säga.

torsdag 22 januari 2009

Varutransport i stan

Lite oväntat dök denna bjässe upp mitt inne i New York en dag. Det ser lite vågat ut att köra runt med ett så stort fordon mitt bland all trafik. Men det gick förvånadsvärt bra, mötande trafik gav plats åt honom i svängarna.

torsdag 8 januari 2009

Utryckning i natten

Det blir ganska fräcka effekter när man fotar en polisbil på utryckning med lite längre slutartid.
Detta är en av "New Yorks Finest" som är på väg någonstans i natten.

onsdag 17 december 2008

Snygg eller ful?

Volvo tänker lansera S60 Concept på Motormässan i Detroit i början på 2009. Själv tycker jag bilen är snygg, men naturligtvis kommer inte alla hålla med mig om det.

När den nya S60 modellen kommer ut i handeln 2010 så kommer den så klart inte vara lika häftig som konceptbilen.