Visar inlägg med etikett Flyg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Flyg. Visa alla inlägg

måndag 23 maj 2011

Massor av flyg


Jag gillar filmer som denna, vet inte riktigt varvför, men dom är häftiga. Här är det drygt en timmes film snabbspolad till drygt 2,5 minuter.



Verkar helt klart vara ganska rejält med flygtrafik på det där stället.

lördag 30 april 2011

Flygkrasch

Killen överlevde tydligen den där berömda flygkrachen i New York för några år sedan, där piloten landade planet på Hudson River



Här är ett klipp som visar lite av själva kraschen.


Två delad film med mer information om kraschen.
Del 1:


Del 2:

lördag 13 december 2008

Pepparkaksbygge

Idag är det dax för det årliga bygget av pepparkakshus. Jag, brorsan och farsan har i många år byggt olika sorters pepparkakshus och för ett par år sedan lämnade vi det vanliga lite tråkiga huset.
2005 gjorde vi denna variant av Turning Torso.


Och 2007 vart det en modell av en Cessna 172.

Vad det blir i år återstår att se, men blir det bra så kommer det att dyka upp bilder här senare.

söndag 7 december 2008

Dakota Norway

I väntan på vintern och snön så lägger jag in en bild från augusti.

Bilden föreställer en glänsande Dakota Norway, hon är en DC-3:a (LN-WND) som deltog i Göteborg Aero Show augusti 2008.

/nohlin

onsdag 3 december 2008

Jas 39 Gripen


En JAS 39B och två JAS 39A
Bilden är tagen sista helgen i Augusti precis vid avslutningen av Göteborg Aero Show som hölls vid Göteborg City airport.