Visar inlägg med etikett Sverige. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sverige. Visa alla inlägg

torsdag 10 februari 2011

En stuga i skogen

Efter att ha vaknat tidigt på morgonen och noterat att det snöar igen så begav jag mig ut på jobb i de mörka skogarna. Snöandet tilltog under dagen och när arbetet var över för dagen så var bilen täckt i 5 cm tung blöt snö. Att det snöar och är nollgradigt brukar aldrig vara en bra kombination.

Dock begav jag mig iväg på kvällens uppdrag, skulle kolla så stugan i skogen stod kvar. Efter lite spännande sladdar med bilen kom jag nästan ända fram till stugan. De sista 100 meterna ungefär fick jag vandra, för bilen klarade inte mer.


Så här såg det i alla fall ut mitt ute i den mörka skogen.




fredag 24 december 2010

God Jul!

God Jul önskar jag alla läsare av min blogg. Hoppas ni får en fröjdefull jul med mycket snö, många paket och med alla nära och kära i er närhet.


Bilden är en skärmdump på vädret som vi har just nu. Livebilder finns på Bockens egen hemsida, http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera1/

lördag 23 maj 2009

Time lapse film från Göteborg

Jag har gjort min första time-lapse film, det är inte så avancerat än så länge, men nu vet jag i alla fall hur man ska göra och vad jag ska tänka på tills nästa gång.

måndag 20 april 2009

Panoramavy

Utsikt över en del av Göteborg med bland annat Älvsborgsbron, Eriksbergskranen, Masthuggskyrkan och Stenaterminalerna.

(klicka på bilden för att se den i ett större format)
Bilden är tagen från Ramberget vid 5 tiden på morgonen.

lördag 28 mars 2009

Nyfiken kanin

Trots att det inte är säsong ännu har kaninerna från Liseberg börjat röra på sig.

Just denna poliskanin hälsade att alla är välkomna till Liseberg till sommaren.

lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag

Glad alla hjärtans dag till er alla!
Imorgon fast förra året (alltså den 15:e februari 2008) tog jag denna bilden stående på Älvsborgsbron i Göteborg.

Byggnaden vid horisonten är Vinga fyr, och den vita pricken är ljuset som ska guida fartygen i mörker.