Visar inlägg med etikett Bilder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bilder. Visa alla inlägg

tisdag 3 maj 2011

Tiden går

Jag gillar ju olika typer av Time lapse filmer. En kul kategori är filmer där folk tagit bilder av sig själva under en tid, där man sen tydligt ser hur tiden går. Här nedan är ett par exempel:

En gravid tjej som visar hur magen växer.


Tjej


Kille


En kille som lät skägget växa under ett par månader.


onsdag 27 april 2011

tisdag 26 april 2011

Bugs

Nu när sommaren kommer så för det även med sig lite spännande insekter.


Här är en lite suddig rackare, ser ut som någon sorts mal eller något. Den var väldigt trött och oaktiv i solen.


Senare hittade vi denna, som såg lite häftigare ut, även den var trött och inte alls aktiv i solen.




Vi såg till att flytta på dom båda efter att vi fotat dom, så dom hamnade i skuggan och på ställen där det var lite lugnare.

fredag 15 april 2011

Mat & Paket


För inte så länge sedan, så fyllde jag år. Men jag var sjuk då med influensa så jag fick senarelägga mitt firande. Min bror som fyller år en månad senare var tungen att tidigarelägge sitt firande på grund av en resa.


Så vi slog helt enkelt ihop vårt firande, och serverade en god middag med fläskfile som var lindad i bacon och späckad med lite olika spännande saker.


Vi fick så klart en massa paket, här är ett par gröna fina paket som jag fick.

Till efterrätt serverade vi som brukligt en tårta, och eftersom vi slagit ihop två kalas, så slog vi ihop två tårtor med. En vanlig med marsipan, och en marängtårta. Det blir helt enkelt ASGOTT.

Innan den var klar såg den ut som ovan, och sen med locket på, som inte riktigt var stort nog, såg den ut som nedan.

fredag 18 mars 2011

Gent

Var för ett tag sedan på tjänsteresa till staden Gent som ligger i Beligien. Det var min första tjänsteresa utomlands, så det var lite extra roligt. (alltid kul att res på andras pengar)

Jag var borta i två dagar och en natt, så det var ingen speciellt spännande resa på det sättet. Men målet med resan uppfylldes och det var roligt att få lämna hemmet lite med.

Så här såg hotellrummet ut, helt klart trevligt rum, och frukosten var väldigt god på morgonen efter.


Tog några bilder från Gent centrum på kvällen, det är en väldigt fin stad helt klart.


torsdag 10 februari 2011

En stuga i skogen

Efter att ha vaknat tidigt på morgonen och noterat att det snöar igen så begav jag mig ut på jobb i de mörka skogarna. Snöandet tilltog under dagen och när arbetet var över för dagen så var bilen täckt i 5 cm tung blöt snö. Att det snöar och är nollgradigt brukar aldrig vara en bra kombination.

Dock begav jag mig iväg på kvällens uppdrag, skulle kolla så stugan i skogen stod kvar. Efter lite spännande sladdar med bilen kom jag nästan ända fram till stugan. De sista 100 meterna ungefär fick jag vandra, för bilen klarade inte mer.


Så här såg det i alla fall ut mitt ute i den mörka skogen.




fredag 24 december 2010

God Jul!

God Jul önskar jag alla läsare av min blogg. Hoppas ni får en fröjdefull jul med mycket snö, många paket och med alla nära och kära i er närhet.


Bilden är en skärmdump på vädret som vi har just nu. Livebilder finns på Bockens egen hemsida, http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera1/

tisdag 6 juli 2010

Volvo V60

Nu kommer snart kombivarianten av Volvos senaste bil S60. Kombin heter som brukligt någonting med V, så i detta fallet blir det V60.
Det är en snygg skapelse tycker jag och "vill ha"-faktorn är ganska hög. Vad sägs om dessa formerna?




Mer om bilen kan du läsa här Volvo Personbilar Sverige Newsroom

onsdag 17 mars 2010

25 grader varmt och snö?

Ja det är någon med härlig humor som har satt upp denna skylten helt klart.

Sanibel Island är knappast kännt för sina snöoväder, utan snarare för delfiner och sånt som är lite förknippat med värme. Att då hänga en sån här skylt vid entrén till Turistbyrån är helt enkelt humor.

tisdag 16 mars 2010

Brum brum?

Nja, inte så mycket brum brum, utan med BRUUUUM eller nått. En härlig bil att köra och åka, men inte lika härlig att tanka. På vägarna där jag körde denna var det lätt, men skulle kanske inte vilja köra runt med en sån här i någon Europeisk storstad precis, för den är ganska rejäl i hullet så att säga.

måndag 20 april 2009

Panoramavy

Utsikt över en del av Göteborg med bland annat Älvsborgsbron, Eriksbergskranen, Masthuggskyrkan och Stenaterminalerna.

(klicka på bilden för att se den i ett större format)
Bilden är tagen från Ramberget vid 5 tiden på morgonen.

lördag 28 mars 2009

Heaven's on fire

Himlen står i brand utanför Hönö på västkusten när solen sakta går ner bortom horisonten i väster.

Vad passar då inte bättre än lite musik till detta vackra naturens skådespel.

Enjoy!

Nyfiken kanin

Trots att det inte är säsong ännu har kaninerna från Liseberg börjat röra på sig.

Just denna poliskanin hälsade att alla är välkomna till Liseberg till sommaren.

torsdag 26 mars 2009

Folktomt

En ovanlig bild från New York, det finns inga människor på gatorna. Dock finns det som synes bilar i alla fall.

onsdag 25 mars 2009

Nu kommer äntligen vår vår

Efter att ha väntat och väntat så kommer äntligen våren. Återigen dags att återta parker och grönområden från vinterns grepp.

Här är våren på väg till Central Park i New York

lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag

Glad alla hjärtans dag till er alla!
Imorgon fast förra året (alltså den 15:e februari 2008) tog jag denna bilden stående på Älvsborgsbron i Göteborg.

Byggnaden vid horisonten är Vinga fyr, och den vita pricken är ljuset som ska guida fartygen i mörker.

lördag 24 januari 2009

Palac Maciejewo

I norra Polen ligger detta vackra slott vid en liten mysig sjö. Det är ett ställe där man kan få en god middag, sova i sköna sängar och ta ett dopp i inomhuspool.

Att sitta ute i eftermiddags solen och sippa på en drink med utsikt över den lilla sjön är mycket avslappnande för både kropp och själ, något som varmt rekommenderas.

torsdag 22 januari 2009

Varutransport i stan

Lite oväntat dök denna bjässe upp mitt inne i New York en dag. Det ser lite vågat ut att köra runt med ett så stort fordon mitt bland all trafik. Men det gick förvånadsvärt bra, mötande trafik gav plats åt honom i svängarna.

torsdag 15 januari 2009

Sommarvärme

Här är en lite äldre bild, tagen med analog kamera. Ett vackert hus i Malaga inte långt från stranden och det ljuvliga havet.

Det kan vara skönt att drömma sig bort till varmare platser nu när vi är mitt i vintern.

onsdag 14 januari 2009

Empire state building

En lite disig dag i april 2008 togs denna bilden från utkiksplatsen på Rockefeller center. Mitt i blickfånget finns naturligtvis Empire State Building. Bakom King Kongs favorit tillhåll i New York breder Lower Manhattan ut sig.

Tyvärr var det glas runt om hela utsiktsplatsen vilket medför att kvalitén på bilden sänks lite.