Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Allmänt. Visa alla inlägg

lördag 10 september 2011

Hade varit kul att vara med


Coolt upplägg, snygg video och en bra låt, allt man behöver helt enkelt.



Man får dock hoppas att det var en varm kväll

söndag 28 augusti 2011

Automatisk textning

Jag hade svårt att låta bli att skratta när jag såg denna filmen. Dom använder Youtubes automatiska textningsfunktion för att "förädla" sitt manus.

LOL helt enkelt.

måndag 15 augusti 2011

Sommaren är över nu


Ja tyvärr är det så illa, för nu är jag tillbaka på jobbet, men å andra sidan så betyder det att jag kanske kommer hålla lite mer liv i bloggen.

Det har för min del varit en väldigt bra sommar, dock inte när det gäller väder eller bad.

Det bästa med sommaren var så klart att jag har gått och gift mig med min drömkvinna!

lördag 16 juli 2011

3D mobil

Jag är medlem i Smartsons testpanel och fick nyligen erbjudande om att få testa LG:s 3D mobil. Tekniknördig som man är kan man ju inte låta bli att ansöka och försöka få chansen att testa den Hade varit väldans coolt att få chansen. Speciellt nu när sommaren står för dörren med en massa spännande äventyr för mig.

Så vill du också ha chansen ska du anmäla dig här (men gör inte det, för då minskar ju chansen för mig).

Det som är coolt med 3D grejen är ju så klart att man slipper brillorna, det hade så klart varit värdelöst med brillor. Men denna ska funka utan, och då kan det bli najs. Sen att den har en Dual Core processor är ju himla bra, för min nuvarande mobil är sååååå seg.

Ja mer info om feletonen finns i filmen nedan:


/Tjipp

tisdag 28 juni 2011

torsdag 2 juni 2011

Cool kamera


Såg att Pentax har en ny kamera på gång, en vattentät och stötsäker kompaktkamera. Perfekt för lite mer hårdhänt behandling än vanligt. Att den även geo-taggar bilderna automatiuskt är ju inte alls dumt, sånt gillar jag.


Vill du med testa kameran, så kan du anmäla dig att bli testpilot, här.

söndag 29 maj 2011

Det finns olika sätt för det mesta


Ja jag har då aldrig klivit in i en bil genom passagerarfönstret, men tydligen finns det folk som gör det med. Verkar iag vara ganska smidigt när man har händerna fulla.


lördag 28 maj 2011

Sötare än lördagsgodis


Skulle vilja säga att detta nog är det sötaste jag sett på länge. Dom ser helt klart ut att ha det mysigt tillsammans.



Men hur som helst kan man ju ta till sig att kramas mycket.

torsdag 26 maj 2011

En enda fråga


Tycker denna filmen är snyggt gjord, bra klippning, och frågan är helt klart intressant, även svaren.


tisdag 10 maj 2011

söndag 8 maj 2011

Gammal klassiker

Det finns en herre som heter Chuck Norris, en man som är kampsportare och film skådis. Det finns en näst intill oändlig mängd "fakta" om denne man. www.chucknorrisfacts.com

Chuck själv när han pratar om dessa fakta.



tisdag 3 maj 2011

Otroligt tänkvärt

Denna snubben har definetivt alla hästar i stallet. Han föreläser om hur man tänker positivt och får sig själv att må bättre.

Tycker att detta är något som dom flesta ska titta på och ta till sig.



Här är länken till hans sida, med 1000 grymma saker. http://1000awesomethings.com/the-top-1000/

fredag 15 april 2011

Mat & Paket


För inte så länge sedan, så fyllde jag år. Men jag var sjuk då med influensa så jag fick senarelägga mitt firande. Min bror som fyller år en månad senare var tungen att tidigarelägge sitt firande på grund av en resa.


Så vi slog helt enkelt ihop vårt firande, och serverade en god middag med fläskfile som var lindad i bacon och späckad med lite olika spännande saker.


Vi fick så klart en massa paket, här är ett par gröna fina paket som jag fick.

Till efterrätt serverade vi som brukligt en tårta, och eftersom vi slagit ihop två kalas, så slog vi ihop två tårtor med. En vanlig med marsipan, och en marängtårta. Det blir helt enkelt ASGOTT.

Innan den var klar såg den ut som ovan, och sen med locket på, som inte riktigt var stort nog, såg den ut som nedan.

fredag 1 april 2011

Vovve video

Om jag skulle skaffa en hund någon gång i framtiden, så skulle jag gärna vilja ha en Leonberger. Dom är otroligt fina och verkar vara lugna och snälla med. Jag kan inte riktigt med små taniga hundar som bara skäller mest hela tiden. Kolla in detta klippet så förstår ni vad jag menar.

söndag 27 mars 2011

Häftig Video

Nu när nästan all rapportering från Japan är negativ tänkte jag pigga upp lite med en musikvideo. Låten är så där, men videon är fantastisk. Se och njut!

tisdag 15 februari 2011

Jag finner detta väldigt roande

Av någon konstig anledning så finner jag detta mycket roande. Lite coolt, och väldigt kul.

måndag 17 januari 2011

Idrottsgalan 2011

Då har vi precis avverkat Idrottsgalan för 2010. Ska hoppa i säng nu snart för att sen imorgon åka raka vägen till jobbet. Mer information och kanske någon skruttig bild kommer senare.

Idrottsgalan

Ikväll blir det ett gemytligt äventyr då jag och min fästmö ska titta på Indrottsgalan på plats i Globen. Det blir före det lite mingelbuffe och så klart är allt VIP eftersom det ändå handlar om mig och min fästmö.

Vi har fått tag på biljetterna genom att vinna en tävling, så det är inget vi har planerat särskilt länge precis. Men det ska bli kul trots att det är på en måndag kväll. (hur kom någon på att det var en bra idé att ha det på en måndagkväll? Jobbar inte idrottare och annat folk med?)

Så nu är det läge att göra sig klar för avfärd.

lördag 15 januari 2011

Safewalk

Hösten 2010 begicks ett mord inte långt från där jag bor. Väldigt många här i området reagerade mot det ökade våldet och det anordnades bland annat ett fackeltåg med massvis med deltagare. Dessutom startades ett initiativ som heter SafeWalk, som är tänkt att hjälpa personer som känner sig otrygga på sin väg hem från kollektivtrafikens hållplats fram till sin port.

SafeWalk bygger på att frivilliga personer utan någon som helst ersättning står och väntar vid hållplatsen. När någon som vill ha sällskap på vägen hem kliver av så följer ett par av dessa personer med hem till dörren. Det har funkat bra och deltagandet var stundtals ganska stort. Folk som fått hjälp hem uppskattar initiativet mycket och det mesta man har hört är positiva kommentarer. Jag har själv deltagit ett par gånger under hösten och nu senast natten till idag.

Det som är tråkigt nu är att intresset att ställa upp på detta dalar, allt färre personer ställer upp och dom som fortfarande gör det är samma varje gång. Det tillkommer inte några nya personer längre och därmed kommer detta tillslut att ta slut helt. Tyvärr är det nog så att boende i området har glömt hur dom kände för ett halvår sedan, dom orkar inte offra en fredag eller lördag natt och ställa sig ute i snöoväder, regn eller kyla för att hjälpa sina medmänniskor.

Själv hoppas jag på att en förändring kommer snart så att fler deltagare kommer att vara med igen. Det är kul att göra en god gärning, det är mycket trevliga personer som är med och det är inte särskilt jobbigt att stå ett par timmar ute trots att det är vinter. Man måste ju inte heller stå hela natten, ett par timmar är gott nog faktiskt.

fredag 14 januari 2011

Fredagsfika

Jag hade uppgiften att fixa fredagsfika i den lilla fika gruppen på jobbet nu idag. Vi är tolv personer i gruppen som turas om att bjuda på fika på fredagar. Det är en helt klart trevlig grej som gör att man får smaka på alla möjliga goda och mindre goda saker.

Men idag var det min tur igen. Första gången bjöd jag på köpebröd, andra blev det muffins som visserligen var hembakta, men inte så imponerande precis.

Så till dagens fika bakade jag släta bullar hemma i onsdags, sen fixade jag 12 stycken hemgjorda semlor som jag tog med mig. Och man kan helt klart säga att det gick hem hos övriga fikande kollegor. Dom vart imponerade av mitt stor(bak)verk!

I övrigt har jag fått reda på att jag medverkar i Västnytts årskrönika för 2010, vilket var lite oväntat.