Jag hade uppgiften att fixa fredagsfika i den lilla fika gruppen på jobbet nu idag. Vi är tolv personer i gruppen som turas om att bjuda på fika på fredagar. Det är en helt klart trevlig grej som gör att man får smaka på alla möjliga goda och mindre goda saker.
Men idag var det min tur igen. Första gången bjöd jag på köpebröd, andra blev det muffins som visserligen var hembakta, men inte så imponerande precis.
Så till dagens fika bakade jag släta bullar hemma i onsdags, sen fixade jag 12 stycken hemgjorda semlor som jag tog med mig. Och man kan helt klart säga att det gick hem hos övriga fikande kollegor. Dom vart imponerade av mitt stor(bak)verk!
I övrigt har jag fått reda på att jag medverkar i Västnytts årskrönika för 2010, vilket var lite oväntat.
fredag 14 januari 2011
torsdag 13 januari 2011
Helt Apropå
Jag noterade att SVT sände ett hyllningsprogram för att det är 25 år sedan det första Helt Apropå programmet sändes. Jag minns själv från när jag var liten och tittade på programmet, och det är fascinerande att det fortfarande är samma typ av samhällskritik nu som då.
Här får ni ett litet smakprov
Passa även på att se hela programmet på SVT Play
Här får ni ett litet smakprov
Passa även på att se hela programmet på SVT Play
onsdag 12 januari 2011
Galaäventyr
Det vill sig inte sämre än att jag och min fästmö har vunnit biljetter till en gala som går av stapeln inom de närmaste dagarna. Vi har plötsligt fått något nytt att planera och försöka hantera ett par praktiska detaljer kring. Men det verkar gå fint faktiskt, boende är fixat och för min del även resan.
Så det är nog bara att luta sig tillbaka nu och invänta avresan. Det ska bli spännande och mycket roligt att få komma iväg på ett sånt här evenemang, kommer nog att vara värt ansträngningen hoppas jag.
Så det är nog bara att luta sig tillbaka nu och invänta avresan. Det ska bli spännande och mycket roligt att få komma iväg på ett sånt här evenemang, kommer nog att vara värt ansträngningen hoppas jag.
söndag 9 januari 2011
Värmande mat
Nu när det är vinter och kallt ute så är det perfekt att äta något gott och värmande. Tydligen kallas det för Comfort food och jag hittade ett recept som jag ska testa framöver.
Vad sägs om en Paj med ostigt potatismos och nötfärsgryta, det låter väl inte så dumt. Länk till receptet finns här: http://www.gp.se/matdryck/mat/1.523861-ratter-som-varmer
Fast det där med att det skulle vara vinter och kallt ute stämmer inte för tillfället tyvärr. Där jag befinner mig just nu, lite mer norrut än vänligt så är det runt nollan och det hotas med plusgrader idag. Det är inte vad jag kallar för vinter precis.
Vad sägs om en Paj med ostigt potatismos och nötfärsgryta, det låter väl inte så dumt. Länk till receptet finns här: http://www.gp.se/matdryck/mat/1.523861-ratter-som-varmer
Fast det där med att det skulle vara vinter och kallt ute stämmer inte för tillfället tyvärr. Där jag befinner mig just nu, lite mer norrut än vänligt så är det runt nollan och det hotas med plusgrader idag. Det är inte vad jag kallar för vinter precis.
fredag 31 december 2010
Gp:s nyårsfyrverkeri 2010
Här kan du se GöteborgsPostens nyårsfyrverkeri om du missade det. Själv såg jag det live i mycket gott sällskap.
http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Se_GPs_stora_fyrverkeri_over_Goteborg_132353.pls
Gott slut på 2010
Ett bra sätt att fira in det nya året är till denna låten.
http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Se_GPs_stora_fyrverkeri_over_Goteborg_132353.pls
Gott slut på 2010
Ett bra sätt att fira in det nya året är till denna låten.
torsdag 30 december 2010
Jul 2
Ja eftersom jag firade julen långt hemifrån med tjejens familj så passade vi på att ha en andra jul idag. Vi käkade julbord, med det vanligast man har, sill, lax, julskinka, köttbullar, revbenspjäll etc. Och sen kom tomten och delade ut lite paket. Mycket trevligt måste jag säga.
Imorgon är det nyårsafton och slut på 2010.
Imorgon är det nyårsafton och slut på 2010.
fredag 24 december 2010
God Jul!
God Jul önskar jag alla läsare av min blogg. Hoppas ni får en fröjdefull jul med mycket snö, många paket och med alla nära och kära i er närhet.

Bilden är en skärmdump på vädret som vi har just nu. Livebilder finns på Bockens egen hemsida, http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera1/

Bilden är en skärmdump på vädret som vi har just nu. Livebilder finns på Bockens egen hemsida, http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera1/
lördag 11 december 2010
Nu närmar den sig
Jag talar så klart om Julen, idag har vi bakat lite lussebullar, gjort kola och annat jul pyssel. Det är dock inte så avancerat som det låter, det mesta är gjort av halvfabrikat faktiskt. Men hur som helst vart det inte så dumt.
Så nu är det vila en stund, sitta vid datorn och kolla på TV. Utanför faller snön sakta ner i gatlyktornas ljus. Det är himla fint eftersom det nu inte blåser så mycket som tidigare idag, och snöflingorna är stora och härliga.
Så nu är det vila en stund, sitta vid datorn och kolla på TV. Utanför faller snön sakta ner i gatlyktornas ljus. Det är himla fint eftersom det nu inte blåser så mycket som tidigare idag, och snöflingorna är stora och härliga.
fredag 10 december 2010
Vinter, Nobel och begravning
Ja det tre i rubriken är bara tre saker som hänt sedan sist. Nu är vintern här, hela landet är täckt i snö mer eller mindre. Äntligen säger jag, för det är ju så här som vintern ska vara, med snö och kyla.
Sitter nu och tittar på Nobelfesten, det är många kloka människor där. Man hoppas ju att dessa genier kan hjälpa oss att skapa en stabil och välmående värld i framtiden.
Har idag varit på begravning med, det är alltid sorgligt måste jag säga. Det är den fjärde begravningen som jag är med på. Denna gången som nära anhörig utan att ha någon direkt egen relation till den avlidna. Hade träffat personen ett par gånger, men inte mer än så. Men det var många ledsna personer där och det var en fin ceremoni, och då är det inte alltid lätt att hålla sig från att fälla en tår eller två.
Sitter nu och tittar på Nobelfesten, det är många kloka människor där. Man hoppas ju att dessa genier kan hjälpa oss att skapa en stabil och välmående värld i framtiden.
Har idag varit på begravning med, det är alltid sorgligt måste jag säga. Det är den fjärde begravningen som jag är med på. Denna gången som nära anhörig utan att ha någon direkt egen relation till den avlidna. Hade träffat personen ett par gånger, men inte mer än så. Men det var många ledsna personer där och det var en fin ceremoni, och då är det inte alltid lätt att hålla sig från att fälla en tår eller två.
tisdag 30 november 2010
Greatest Line in the History of Comedy
Kan detta kanske vara världens bästa filmcitat?
I'm a locksmith and a locksmith! LOL
I'm a locksmith and a locksmith! LOL
lördag 27 november 2010
Snart advent
Nu var det länge sedan jag bloggade igen. Men jag lever som synes iaf.
I stort sätt hela Sverige är täckt av mer eller mindre mängd snö. Minusgraderna har vårt avlånga land i ett stadigt grepp.
Och jag bara ler och njuter av livet. För visst är det härligt med en riktig vinter, med snö och minusgrader. Här där jag bor brukar det mest regna på vintern och med lite tur har man en vecka eller så med snö. Men detta är så mycket bättre.
Ser fram emot en vit, lång och kall vinter.
I stort sätt hela Sverige är täckt av mer eller mindre mängd snö. Minusgraderna har vårt avlånga land i ett stadigt grepp.
Och jag bara ler och njuter av livet. För visst är det härligt med en riktig vinter, med snö och minusgrader. Här där jag bor brukar det mest regna på vintern och med lite tur har man en vecka eller så med snö. Men detta är så mycket bättre.
Ser fram emot en vit, lång och kall vinter.
lördag 2 oktober 2010
Vad händer?
Vad är det som händer egentligen, det kan man verkligen undra. Det mördas, våldtas, misshandlas och rånas överallt mest hela tiden i Sverige idag verkar det som. Varför har samhället blivit så kallt och hårt?
Vart har alla invånares förmåga att acceptera sina medmänniskor som dom är tagit vägen? Bara för att folk är olika innebär det väl inte att det måste leda till våld och hat? Människor har alltid varit olika och det kommer vi alltid att vara för alltid med. Det håller inte att människor då inte kan acceptera varandra, behandla sina grannar med respek och acceptera att vi inte alla tycker, tänker, tror, eller gör saker på samma sätt.
Ja, det är stora svåra frågor, men jag hoppas på att vi kan få lite ordning på samhället snart så att folk inte är rädda när dom går ut på dagarna längre.
Vart har alla invånares förmåga att acceptera sina medmänniskor som dom är tagit vägen? Bara för att folk är olika innebär det väl inte att det måste leda till våld och hat? Människor har alltid varit olika och det kommer vi alltid att vara för alltid med. Det håller inte att människor då inte kan acceptera varandra, behandla sina grannar med respek och acceptera att vi inte alla tycker, tänker, tror, eller gör saker på samma sätt.
Ja, det är stora svåra frågor, men jag hoppas på att vi kan få lite ordning på samhället snart så att folk inte är rädda när dom går ut på dagarna längre.
lördag 31 juli 2010
fredag 30 juli 2010
Framme på Öland

På vägen hit till Öland hae vi gjort ett kort stopp i Växjö och även ett i Kalmar. I Våxjö träffade vi en vän lite kort, han var tyvärr tvungen att jobba. I Kalmar tittade vi lite på slottet och körde runt lite i stan. Sen åkte vi till Köpingsvik där vi hyr ett rum för två nätter. Nu är det dags att sova efter en lång regnig dag.
Published with Blogger-droid v1.4.8
Ullared
Vi började dagen tidigt idag. Lite efter öppningsdags klev vi in på Gekås för att spendera lite pengar. Man kan väl lugnt säga att vi inte är ensamna iaf. Tjipp
Published with Blogger-droid v1.4.8
tisdag 27 juli 2010
Liseberg
lördag 24 juli 2010
Ny telefon
jag har skaffat mig en ny telefon som jag kan blogga med. Kanske betyder det att jag bloggar oftare i framtiden.
Published with Blogger-droid v1.4.8
tisdag 20 juli 2010
Är hon verklig?
Jag råkade på detta klippet och häpnade! Jag hoppas verkligen att hon skojar, även om jag inte tror det, för hennes bristande kunskaper är otroliga. Hur kan man inte veta hur en regnbåge uppstår? :-o
Otroligt helt enkelt.
Otroligt helt enkelt.
måndag 19 juli 2010
Gothia Cup
Nu är det åter igen dags för Världes största fotbollsturnering för ungdommar. Göteborg fylls med ungdommar från alla världens hörn som alla vill spela fotboll.
Det är fullt med folk på språvagnar och bussar, trångt i varenda affär på stan, timslånga köer på Liseberg, men det är trots det hur kul som helst att ha dom här. Hoppas att dom alla får en underbar vistelse och minnen för livet som gör att dom kommer tillbaka till stan många gånger framöver.
Vill du läsa mer om Gothia Cup, kan du kolla här:
http://www.gothiacup.se/
Det är fullt med folk på språvagnar och bussar, trångt i varenda affär på stan, timslånga köer på Liseberg, men det är trots det hur kul som helst att ha dom här. Hoppas att dom alla får en underbar vistelse och minnen för livet som gör att dom kommer tillbaka till stan många gånger framöver.
Vill du läsa mer om Gothia Cup, kan du kolla här:
http://www.gothiacup.se/
söndag 18 juli 2010
Tänkvärd film
Här är en film som kanske är bra att titta på. Vet inte om faktan stämmer till 100% men det är nog inte helt fel och därmed något att tänka på.
fredag 16 juli 2010
Egen förare till jobbet
I morse när jag klev på bussen till jobbet var den i stort sätt tom. Det var några få personer som åkte med, men dom klev av ganska tidigt så jag åkte själv nästan hela vägen.
Föraren frågade mig var jag skulle av och så åkte vi direkt dit, så det var som att åka med egen chaufför ungefär. Ganska najs, om det inte var för att det var en stor, sliten buss och ingen limo precis.
Men men, nästa vecka går inte bussarna längre, för då går dom flesta på semester, dock inte jag.
Föraren frågade mig var jag skulle av och så åkte vi direkt dit, så det var som att åka med egen chaufför ungefär. Ganska najs, om det inte var för att det var en stor, sliten buss och ingen limo precis.
Men men, nästa vecka går inte bussarna längre, för då går dom flesta på semester, dock inte jag.
torsdag 15 juli 2010
jag är sugen på en...
.. Vuvuzela!
Undrar bara om mina vänner och grannar skulle gilla om jag köpte en plast tuta som har stört många den senaste tiden.
Den finns iaf att köpa på Coolstuff.se :D
Undrar bara om mina vänner och grannar skulle gilla om jag köpte en plast tuta som har stört många den senaste tiden.
Den finns iaf att köpa på Coolstuff.se :D
tisdag 6 juli 2010
Volvo V60
Nu kommer snart kombivarianten av Volvos senaste bil S60. Kombin heter som brukligt någonting med V, så i detta fallet blir det V60.
Det är en snygg skapelse tycker jag och "vill ha"-faktorn är ganska hög. Vad sägs om dessa formerna?


Mer om bilen kan du läsa här Volvo Personbilar Sverige Newsroom
Det är en snygg skapelse tycker jag och "vill ha"-faktorn är ganska hög. Vad sägs om dessa formerna?


Mer om bilen kan du läsa här Volvo Personbilar Sverige Newsroom
lördag 3 juli 2010
Ett bhääääär? :-o
Idag ska jag på födelsedagsfirande på en fårfarm. Jag antar att det kommer vara fullt av får, eller som en vän till mig säger, Bhääär. (Det ska sägas med lite bräkande uttal)
Solen strålar iaf, det är varmt och härligt ute, får hoppas på lite bad idag med.
/Tjipp
Solen strålar iaf, det är varmt och härligt ute, får hoppas på lite bad idag med.
/Tjipp
torsdag 1 juli 2010
Värme och Sol
Visst är livet ganska bra när solen skiner från en klarblå himmel och det är varmt, även när det blåser. Tyvärr sitter man inne på kontoret mest hela dagarna, så solbrännan är obefintlig. Men nu är det inte långt kvar till semestern börjar och får jag som jag vill blir det ytterligare 10 grader varmare då.
Simma lugnt!
Simma lugnt!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

