fredag 31 december 2010

Gp:s nyårsfyrverkeri 2010

Här kan du se GöteborgsPostens nyårsfyrverkeri om du missade det. Själv såg jag det live i mycket gott sällskap.

http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Se_GPs_stora_fyrverkeri_over_Goteborg_132353.pls

Gott slut på 2010

Ett bra sätt att fira in det nya året är till denna låten.

torsdag 30 december 2010

Jul 2

Ja eftersom jag firade julen långt hemifrån med tjejens familj så passade vi på att ha en andra jul idag. Vi käkade julbord, med det vanligast man har, sill, lax, julskinka, köttbullar, revbenspjäll etc. Och sen kom tomten och delade ut lite paket. Mycket trevligt måste jag säga.

Imorgon är det nyårsafton och slut på 2010.

fredag 24 december 2010

God Jul!

God Jul önskar jag alla läsare av min blogg. Hoppas ni får en fröjdefull jul med mycket snö, många paket och med alla nära och kära i er närhet.


Bilden är en skärmdump på vädret som vi har just nu. Livebilder finns på Bockens egen hemsida, http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera1/

lördag 11 december 2010

Nu närmar den sig

Jag talar så klart om Julen, idag har vi bakat lite lussebullar, gjort kola och annat jul pyssel. Det är dock inte så avancerat som det låter, det mesta är gjort av halvfabrikat faktiskt. Men hur som helst vart det inte så dumt.

Så nu är det vila en stund, sitta vid datorn och kolla på TV. Utanför faller snön sakta ner i gatlyktornas ljus. Det är himla fint eftersom det nu inte blåser så mycket som tidigare idag, och snöflingorna är stora och härliga.

fredag 10 december 2010

Vinter, Nobel och begravning

Ja det tre i rubriken är bara tre saker som hänt sedan sist. Nu är vintern här, hela landet är täckt i snö mer eller mindre. Äntligen säger jag, för det är ju så här som vintern ska vara, med snö och kyla.

Sitter nu och tittar på Nobelfesten, det är många kloka människor där. Man hoppas ju att dessa genier kan hjälpa oss att skapa en stabil och välmående värld i framtiden.

Har idag varit på begravning med, det är alltid sorgligt måste jag säga. Det är den fjärde begravningen som jag är med på. Denna gången som nära anhörig utan att ha någon direkt egen relation till den avlidna. Hade träffat personen ett par gånger, men inte mer än så. Men det var många ledsna personer där och det var en fin ceremoni, och då är det inte alltid lätt att hålla sig från att fälla en tår eller två.

tisdag 30 november 2010

Greatest Line in the History of Comedy

Kan detta kanske vara världens bästa filmcitat?



I'm a locksmith and a locksmith! LOL

lördag 27 november 2010

Snart advent

Nu var det länge sedan jag bloggade igen. Men jag lever som synes iaf.
I stort sätt hela Sverige är täckt av mer eller mindre mängd snö. Minusgraderna har vårt avlånga land i ett stadigt grepp.

Och jag bara ler och njuter av livet. För visst är det härligt med en riktig vinter, med snö och minusgrader. Här där jag bor brukar det mest regna på vintern och med lite tur har man en vecka eller så med snö. Men detta är så mycket bättre.

Ser fram emot en vit, lång och kall vinter.

lördag 2 oktober 2010

Vad händer?

Vad är det som händer egentligen, det kan man verkligen undra. Det mördas, våldtas, misshandlas och rånas överallt mest hela tiden i Sverige idag verkar det som. Varför har samhället blivit så kallt och hårt?
Vart har alla invånares förmåga att acceptera sina medmänniskor som dom är tagit vägen? Bara för att folk är olika innebär det väl inte att det måste leda till våld och hat? Människor har alltid varit olika och det kommer vi alltid att vara för alltid med. Det håller inte att människor då inte kan acceptera varandra, behandla sina grannar med respek och acceptera att vi inte alla tycker, tänker, tror, eller gör saker på samma sätt.

Ja, det är stora svåra frågor, men jag hoppas på att vi kan få lite ordning på samhället snart så att folk inte är rädda när dom går ut på dagarna längre.

lördag 31 juli 2010

Solen är tillbaka

Nu är solen framme igen och vi ska utforska Öland.

Published with Blogger-droid v1.4.8

fredag 30 juli 2010

Framme på Öland

På vägen hit till Öland hae vi gjort ett kort stopp i Växjö och även ett i Kalmar. I Våxjö träffade vi en vän lite kort, han var tyvärr tvungen att jobba. I Kalmar tittade vi lite på slottet och körde runt lite i stan. Sen åkte vi till Köpingsvik där vi hyr ett rum för två nätter. Nu är det dags att sova efter en lång regnig dag.

Published with Blogger-droid v1.4.8

Ullared

Vi började dagen tidigt idag. Lite efter öppningsdags klev vi in på Gekås för att spendera lite pengar. Man kan väl lugnt säga att vi inte är ensamna iaf. Tjipp

Published with Blogger-droid v1.4.8

tisdag 27 juli 2010

Liseberg

Är på Liseberg i solskenet. Såg just en lååång kille på styltor passera.

Published with Blogger-droid v1.4.8

lördag 24 juli 2010

Ny telefon

jag har skaffat mig en ny telefon som jag kan blogga med. Kanske betyder det att jag bloggar oftare i framtiden.

Published with Blogger-droid v1.4.8

tisdag 20 juli 2010

Är hon verklig?

Jag råkade på detta klippet och häpnade! Jag hoppas verkligen att hon skojar, även om jag inte tror det, för hennes bristande kunskaper är otroliga. Hur kan man inte veta hur en regnbåge uppstår? :-o

Otroligt helt enkelt.




måndag 19 juli 2010

Gothia Cup

Nu är det åter igen dags för Världes största fotbollsturnering för ungdommar. Göteborg fylls med ungdommar från alla världens hörn som alla vill spela fotboll.

Det är fullt med folk på språvagnar och bussar, trångt i varenda affär på stan, timslånga köer på Liseberg, men det är trots det hur kul som helst att ha dom här. Hoppas att dom alla får en underbar vistelse och minnen för livet som gör att dom kommer tillbaka till stan många gånger framöver.

Vill du läsa mer om Gothia Cup, kan du kolla här:
http://www.gothiacup.se/

söndag 18 juli 2010

Tänkvärd film

Här är en film som kanske är bra att titta på. Vet inte om faktan stämmer till 100% men det är nog inte helt fel och därmed något att tänka på.




fredag 16 juli 2010

Egen förare till jobbet

I morse när jag klev på bussen till jobbet var den i stort sätt tom. Det var några få personer som åkte med, men dom klev av ganska tidigt så jag åkte själv nästan hela vägen.

Föraren frågade mig var jag skulle av och så åkte vi direkt dit, så det var som att åka med egen chaufför ungefär. Ganska najs, om det inte var för att det var en stor, sliten buss och ingen limo precis.

Men men, nästa vecka går inte bussarna längre, för då går dom flesta på semester, dock inte jag.

torsdag 15 juli 2010

jag är sugen på en...

.. Vuvuzela!

Undrar bara om mina vänner och grannar skulle gilla om jag köpte en plast tuta som har stört många den senaste tiden.

Den finns iaf att köpa på Coolstuff.se :D

tisdag 6 juli 2010

Volvo V60

Nu kommer snart kombivarianten av Volvos senaste bil S60. Kombin heter som brukligt någonting med V, så i detta fallet blir det V60.
Det är en snygg skapelse tycker jag och "vill ha"-faktorn är ganska hög. Vad sägs om dessa formerna?




Mer om bilen kan du läsa här Volvo Personbilar Sverige Newsroom

lördag 3 juli 2010

Ett bhääääär? :-o

Idag ska jag på födelsedagsfirande på en fårfarm. Jag antar att det kommer vara fullt av får, eller som en vän till mig säger, Bhääär. (Det ska sägas med lite bräkande uttal)

Solen strålar iaf, det är varmt och härligt ute, får hoppas på lite bad idag med.

/Tjipp

torsdag 1 juli 2010

Värme och Sol

Visst är livet ganska bra när solen skiner från en klarblå himmel och det är varmt, även när det blåser. Tyvärr sitter man inne på kontoret mest hela dagarna, så solbrännan är obefintlig. Men nu är det inte långt kvar till semestern börjar och får jag som jag vill blir det ytterligare 10 grader varmare då.

Simma lugnt!

tisdag 15 juni 2010

Salut eller Vuvuzela?

Ja nu är det snart dags för kungligt bröllop här i Svedala och det kommer ju sändas på TV så att man lätt kan få en rejäl överdos med fest. Både SVT och TV4 kommer väl ägna typ hela lördagen åt att visa saker som händer runt bröllopet och intervjua en massa folk som har viktiga åsikter.

Och då ställer man sig frågan, titta på bröllop på TV, eller gå på Gamla Ullevi och titta på Damlandslaget spela VM-kval möt Tjeckien.

Vad ska man göra egentligen, svårt val detta.

måndag 14 juni 2010

Sicket gnäll

Jag fattar inte hur man kan gå ut i tidningen och gnälla på att man blivit biten av en polishund efter att man olovligen brutit sig in på en arena och sen förstört egendom? Vad är det för fel på folk egentligen?
1. Tvivlar på (utan att veta) att vem som helst får gå in på arenan hur som helst, det lär ju med stor sannolikhet rubriceras som olaga intrång.
2. Stolar går inte bara sönder, speciellt inte på en arena, dom lär ju få stå ut med ganska mycket under åren.
3. Pojksträck? Skitsnack, det är olagligt att göra det pojken gjorde och därmed är han en brottsling.
4. Hur ska polisen kunna avgöra vad det är för typ av brott när brottslingarna springer från polisen? Naturligtvis ska dom då förutsätta att det är värsta sorten och ta de medel som finns tillgängliga för att ta fast brottslingarna. inklusive skicka polishunden på dom.

Så där, nu har jag fått gnälla av mig lite iaf. Vill ni läsa vad jag skriver om, läs här.

lördag 12 juni 2010

Fotbolls VM hittils

Såg lite av matchen mellan Sydafrika och Mexico igår, och fan så snyggt Sydafrikas mål var då. En rejäl rökare rakt upp i krysset, PANG bara. Sen var det himla synd att Sydafrika missade målet där i slut minuterna, trist med en stolpträff så där.

Såg idag att Lagerbäck förlorade mot Argentina, eller ja, det var ju inte bara han utan hela Nigerias lag så klart. Trist för honom, men kanske inte helt oväntat. Maradona verkar ju dock vara i farten som vanligt, får se vad han hittar på när Argentina får svårare motstånd.

Sitter nu och spanar på USA mot England, vet inte riktigt vem jag hejjar på, men diggar iaf skägget på USA:s Oguchi Onyewu. Rakad skalle (typ), och ett rejält tomteskägg (nästan) är en spejsad kombo.

Eminem ljuger för Rihanna

Fick ett hett tips om en bra låt, diggar den mycket. Härligt blandning mellan Eminem och Rihanna.