lördag 2 oktober 2010

Vad händer?

Vad är det som händer egentligen, det kan man verkligen undra. Det mördas, våldtas, misshandlas och rånas överallt mest hela tiden i Sverige idag verkar det som. Varför har samhället blivit så kallt och hårt?
Vart har alla invånares förmåga att acceptera sina medmänniskor som dom är tagit vägen? Bara för att folk är olika innebär det väl inte att det måste leda till våld och hat? Människor har alltid varit olika och det kommer vi alltid att vara för alltid med. Det håller inte att människor då inte kan acceptera varandra, behandla sina grannar med respek och acceptera att vi inte alla tycker, tänker, tror, eller gör saker på samma sätt.

Ja, det är stora svåra frågor, men jag hoppas på att vi kan få lite ordning på samhället snart så att folk inte är rädda när dom går ut på dagarna längre.

lördag 31 juli 2010

Solen är tillbaka

Nu är solen framme igen och vi ska utforska Öland.

Published with Blogger-droid v1.4.8

fredag 30 juli 2010

Framme på Öland

På vägen hit till Öland hae vi gjort ett kort stopp i Växjö och även ett i Kalmar. I Våxjö träffade vi en vän lite kort, han var tyvärr tvungen att jobba. I Kalmar tittade vi lite på slottet och körde runt lite i stan. Sen åkte vi till Köpingsvik där vi hyr ett rum för två nätter. Nu är det dags att sova efter en lång regnig dag.

Published with Blogger-droid v1.4.8

Ullared

Vi började dagen tidigt idag. Lite efter öppningsdags klev vi in på Gekås för att spendera lite pengar. Man kan väl lugnt säga att vi inte är ensamna iaf. Tjipp

Published with Blogger-droid v1.4.8

tisdag 27 juli 2010

Liseberg

Är på Liseberg i solskenet. Såg just en lååång kille på styltor passera.

Published with Blogger-droid v1.4.8

lördag 24 juli 2010

Ny telefon

jag har skaffat mig en ny telefon som jag kan blogga med. Kanske betyder det att jag bloggar oftare i framtiden.

Published with Blogger-droid v1.4.8

tisdag 20 juli 2010

Är hon verklig?

Jag råkade på detta klippet och häpnade! Jag hoppas verkligen att hon skojar, även om jag inte tror det, för hennes bristande kunskaper är otroliga. Hur kan man inte veta hur en regnbåge uppstår? :-o

Otroligt helt enkelt.




måndag 19 juli 2010

Gothia Cup

Nu är det åter igen dags för Världes största fotbollsturnering för ungdommar. Göteborg fylls med ungdommar från alla världens hörn som alla vill spela fotboll.

Det är fullt med folk på språvagnar och bussar, trångt i varenda affär på stan, timslånga köer på Liseberg, men det är trots det hur kul som helst att ha dom här. Hoppas att dom alla får en underbar vistelse och minnen för livet som gör att dom kommer tillbaka till stan många gånger framöver.

Vill du läsa mer om Gothia Cup, kan du kolla här:
http://www.gothiacup.se/

söndag 18 juli 2010

Tänkvärd film

Här är en film som kanske är bra att titta på. Vet inte om faktan stämmer till 100% men det är nog inte helt fel och därmed något att tänka på.




fredag 16 juli 2010

Egen förare till jobbet

I morse när jag klev på bussen till jobbet var den i stort sätt tom. Det var några få personer som åkte med, men dom klev av ganska tidigt så jag åkte själv nästan hela vägen.

Föraren frågade mig var jag skulle av och så åkte vi direkt dit, så det var som att åka med egen chaufför ungefär. Ganska najs, om det inte var för att det var en stor, sliten buss och ingen limo precis.

Men men, nästa vecka går inte bussarna längre, för då går dom flesta på semester, dock inte jag.

torsdag 15 juli 2010

jag är sugen på en...

.. Vuvuzela!

Undrar bara om mina vänner och grannar skulle gilla om jag köpte en plast tuta som har stört många den senaste tiden.

Den finns iaf att köpa på Coolstuff.se :D

tisdag 6 juli 2010

Volvo V60

Nu kommer snart kombivarianten av Volvos senaste bil S60. Kombin heter som brukligt någonting med V, så i detta fallet blir det V60.
Det är en snygg skapelse tycker jag och "vill ha"-faktorn är ganska hög. Vad sägs om dessa formerna?




Mer om bilen kan du läsa här Volvo Personbilar Sverige Newsroom

lördag 3 juli 2010

Ett bhääääär? :-o

Idag ska jag på födelsedagsfirande på en fårfarm. Jag antar att det kommer vara fullt av får, eller som en vän till mig säger, Bhääär. (Det ska sägas med lite bräkande uttal)

Solen strålar iaf, det är varmt och härligt ute, får hoppas på lite bad idag med.

/Tjipp

torsdag 1 juli 2010

Värme och Sol

Visst är livet ganska bra när solen skiner från en klarblå himmel och det är varmt, även när det blåser. Tyvärr sitter man inne på kontoret mest hela dagarna, så solbrännan är obefintlig. Men nu är det inte långt kvar till semestern börjar och får jag som jag vill blir det ytterligare 10 grader varmare då.

Simma lugnt!

tisdag 15 juni 2010

Salut eller Vuvuzela?

Ja nu är det snart dags för kungligt bröllop här i Svedala och det kommer ju sändas på TV så att man lätt kan få en rejäl överdos med fest. Både SVT och TV4 kommer väl ägna typ hela lördagen åt att visa saker som händer runt bröllopet och intervjua en massa folk som har viktiga åsikter.

Och då ställer man sig frågan, titta på bröllop på TV, eller gå på Gamla Ullevi och titta på Damlandslaget spela VM-kval möt Tjeckien.

Vad ska man göra egentligen, svårt val detta.

måndag 14 juni 2010

Sicket gnäll

Jag fattar inte hur man kan gå ut i tidningen och gnälla på att man blivit biten av en polishund efter att man olovligen brutit sig in på en arena och sen förstört egendom? Vad är det för fel på folk egentligen?
1. Tvivlar på (utan att veta) att vem som helst får gå in på arenan hur som helst, det lär ju med stor sannolikhet rubriceras som olaga intrång.
2. Stolar går inte bara sönder, speciellt inte på en arena, dom lär ju få stå ut med ganska mycket under åren.
3. Pojksträck? Skitsnack, det är olagligt att göra det pojken gjorde och därmed är han en brottsling.
4. Hur ska polisen kunna avgöra vad det är för typ av brott när brottslingarna springer från polisen? Naturligtvis ska dom då förutsätta att det är värsta sorten och ta de medel som finns tillgängliga för att ta fast brottslingarna. inklusive skicka polishunden på dom.

Så där, nu har jag fått gnälla av mig lite iaf. Vill ni läsa vad jag skriver om, läs här.

lördag 12 juni 2010

Fotbolls VM hittils

Såg lite av matchen mellan Sydafrika och Mexico igår, och fan så snyggt Sydafrikas mål var då. En rejäl rökare rakt upp i krysset, PANG bara. Sen var det himla synd att Sydafrika missade målet där i slut minuterna, trist med en stolpträff så där.

Såg idag att Lagerbäck förlorade mot Argentina, eller ja, det var ju inte bara han utan hela Nigerias lag så klart. Trist för honom, men kanske inte helt oväntat. Maradona verkar ju dock vara i farten som vanligt, får se vad han hittar på när Argentina får svårare motstånd.

Sitter nu och spanar på USA mot England, vet inte riktigt vem jag hejjar på, men diggar iaf skägget på USA:s Oguchi Onyewu. Rakad skalle (typ), och ett rejält tomteskägg (nästan) är en spejsad kombo.

Eminem ljuger för Rihanna

Fick ett hett tips om en bra låt, diggar den mycket. Härligt blandning mellan Eminem och Rihanna.

fredag 11 juni 2010

Konsten att förföras

Detta med att bli förförd är tydligen en ädel konst. Jag har naturligtvis blivit förförd flera gånger, men det har alltid skett av en mycket vacker och underbar kvinna. Och visserligen finns det dom som kallar kvinnor för kossor :-o Men att påstå att man blivit förförd av en ko? :-o
WTF!
Vad är det för fel på människan egentligen?

Kontorskrig

Jag önskar jag kunde få lite mer fart på kontoret här, det är lite väl stelt och trist helt enkelt. Har funderat på att starta krig med mina kollegor helt enkelt. För det finns väl inget som är så uppiggande som ett litet krig mellan mötena och PowerPoint presentationerna.

Jag spanade på CoolStuff.se och fann där ett par stridsvagnar som verkade trevliga att panga lite med. Ska se om jag kan få chefen att godkänna en "representation" på 549 SEK bara innan jag lägger beställningen.

Tjipp

onsdag 2 juni 2010

Yay!

Jag "klarade det"!
Visst är jag bra?
Eller nja, men jag tog mig iaf runt Blodomloppet idag, 5 km på 45 minuter ungefär. Det är inte bra någonstans, men vad fan, det är iaf bättre än inte alls.

Så tänker jag just nu åtminstonde.
/Tjipp

söndag 30 maj 2010

Vinnaren

Jag tycker att denna är rätt så bra faktiskt. Lite catchy även om hennes engelska uttal är lite kul.

söndag 9 maj 2010

Crash

Detta är lite häftigt tycker jag. Snacka om att dom kastar pengar i väggen eller nått, det lär ju knappast vara gratis att krocka med en lastbil eller köra en S80 in i en bergvägg. Men coolt är det iaf.

onsdag 17 mars 2010

25 grader varmt och snö?

Ja det är någon med härlig humor som har satt upp denna skylten helt klart.

Sanibel Island är knappast kännt för sina snöoväder, utan snarare för delfiner och sånt som är lite förknippat med värme. Att då hänga en sån här skylt vid entrén till Turistbyrån är helt enkelt humor.

tisdag 16 mars 2010

Brum brum?

Nja, inte så mycket brum brum, utan med BRUUUUM eller nått. En härlig bil att köra och åka, men inte lika härlig att tanka. På vägarna där jag körde denna var det lätt, men skulle kanske inte vilja köra runt med en sån här i någon Europeisk storstad precis, för den är ganska rejäl i hullet så att säga.