söndag 30 maj 2010

Vinnaren

Jag tycker att denna är rätt så bra faktiskt. Lite catchy även om hennes engelska uttal är lite kul.

söndag 9 maj 2010

Crash

Detta är lite häftigt tycker jag. Snacka om att dom kastar pengar i väggen eller nått, det lär ju knappast vara gratis att krocka med en lastbil eller köra en S80 in i en bergvägg. Men coolt är det iaf.

onsdag 17 mars 2010

25 grader varmt och snö?

Ja det är någon med härlig humor som har satt upp denna skylten helt klart.

Sanibel Island är knappast kännt för sina snöoväder, utan snarare för delfiner och sånt som är lite förknippat med värme. Att då hänga en sån här skylt vid entrén till Turistbyrån är helt enkelt humor.

tisdag 16 mars 2010

Brum brum?

Nja, inte så mycket brum brum, utan med BRUUUUM eller nått. En härlig bil att köra och åka, men inte lika härlig att tanka. På vägarna där jag körde denna var det lätt, men skulle kanske inte vilja köra runt med en sån här i någon Europeisk storstad precis, för den är ganska rejäl i hullet så att säga.

lördag 30 januari 2010

Brandlarm i Eslöv

Spenderar helgen i Eslöv för att göra lite trevlig saker. Fick dock en spännande start på lördagen när brandlarmet startade att vråla. Dock stängdes det av ganska fort och en liten stund senare så kom brandkåren. Nu får vi väl se vad som händer, för dom har inte åkt iväg ännu.

Tjipp

Uppdatering:
Nej det brann inte, det var bara falsklarm, men det var ett himla liv och det tog en stund innan brandkåren stack hem igen.

tisdag 26 januari 2010

Bra musik

Jag är säkert inte alls först eller så, men tycker denna låten är mycket bra. Lyssna och njut.

fredag 1 januari 2010

Gott Nytt år!

Jag är ute och skålar i nått gott, men billigt, mousserande vin. Men jag önskar alla mina nära och kära, mina vänner och alla nadra ett gott nytt år!

torsdag 31 december 2009

Gott slut på¨2009

Gott slut på 2009!

Jag sitter nu inne och skriver lite i väntan på att nyårsmiddagen ska bli klar. Det blir nog en ganska god tre rätters middag.

Har varit ute på stan en sväng och kikat på ett fyrverkeri, det var väldigt fint och höll på i typ 10 minuter. Passade även på att besöka kyrkogården när vi ändå var ute. Det är nämnligen så att det är skönast att hålla sig inne för tillfället. Det är kallr, runt 10 grader minus och snöar lite lätt just nu.

Vill bara oassa på att skicka en känga åt Metro som listar 00-talets viktigaste händelser, det är bland annat Terroristattacken på World Trade Center i New York 2001, Tsunamin i Asien 2004, hela listan kan du se här. Men det som gör att Metro förtjänar en fet smäll på käften är att nummer 10 på listan över händelser som skakade världen under 00-talet ligger historien om Tiger Woods otrohetsaffär. Det är helt otroligt att någon som har mer intelligens än en bit jordnötsskal kan påstå att en sån skithändelse kan ha "skakat världen".

Hur som helst, Gott nytt år på er!

torsdag 24 december 2009

God Jul

God Jul tillönskas alla bloggens besökare. Där jag firar julen 2009 är det snö och kallt ute, så äntligen blir det en riktig vit jul!

Först väntar en härlig julfrukost och sen blir det avslappnande aktiviteter inför Julbordet och Kalle Anka. Sen till kvällen ska paketen öppnas.

tisdag 22 december 2009

Pepparkaka

För er som har följt bloggen lite och orkat att hålla er kvar över det långa uppehållet kanske minns att jag i december förra året la upp lite bilder på pepparkaksbyggen som jag har gjort tillsammans med min bror och far. Nu har vi åter igen byggt lite pepparkaksbygge och bilderna finns att se på denna sidan.
http://pepparkaksbyggarna.blogspot.com/



Jul & Uppehålle

Efter ett långt uppehåll är det på tiden att jag iaf skriver ett inlägg och önskar alla på internet en ritkigt God Jul och ett gott nytt 2010.
Lovar inget, men förhoppningsvis kommer jag börja blogga lite mer intensivt inom kort.


lördag 23 maj 2009

Time lapse film från Göteborg

Jag har gjort min första time-lapse film, det är inte så avancerat än så länge, men nu vet jag i alla fall hur man ska göra och vad jag ska tänka på tills nästa gång.

måndag 20 april 2009

Panoramavy

Utsikt över en del av Göteborg med bland annat Älvsborgsbron, Eriksbergskranen, Masthuggskyrkan och Stenaterminalerna.

(klicka på bilden för att se den i ett större format)
Bilden är tagen från Ramberget vid 5 tiden på morgonen.

lördag 28 mars 2009

Heaven's on fire

Himlen står i brand utanför Hönö på västkusten när solen sakta går ner bortom horisonten i väster.

Vad passar då inte bättre än lite musik till detta vackra naturens skådespel.

Enjoy!

Nyfiken kanin

Trots att det inte är säsong ännu har kaninerna från Liseberg börjat röra på sig.

Just denna poliskanin hälsade att alla är välkomna till Liseberg till sommaren.

fredag 27 mars 2009

torsdag 26 mars 2009

Folktomt

En ovanlig bild från New York, det finns inga människor på gatorna. Dock finns det som synes bilar i alla fall.

onsdag 25 mars 2009

Nu kommer äntligen vår vår

Efter att ha väntat och väntat så kommer äntligen våren. Återigen dags att återta parker och grönområden från vinterns grepp.

Här är våren på väg till Central Park i New York

lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag

Glad alla hjärtans dag till er alla!
Imorgon fast förra året (alltså den 15:e februari 2008) tog jag denna bilden stående på Älvsborgsbron i Göteborg.

Byggnaden vid horisonten är Vinga fyr, och den vita pricken är ljuset som ska guida fartygen i mörker.

lördag 24 januari 2009

Palac Maciejewo

I norra Polen ligger detta vackra slott vid en liten mysig sjö. Det är ett ställe där man kan få en god middag, sova i sköna sängar och ta ett dopp i inomhuspool.

Att sitta ute i eftermiddags solen och sippa på en drink med utsikt över den lilla sjön är mycket avslappnande för både kropp och själ, något som varmt rekommenderas.

torsdag 22 januari 2009

Varutransport i stan

Lite oväntat dök denna bjässe upp mitt inne i New York en dag. Det ser lite vågat ut att köra runt med ett så stort fordon mitt bland all trafik. Men det gick förvånadsvärt bra, mötande trafik gav plats åt honom i svängarna.

torsdag 15 januari 2009

Pausmusik

Denna versionen av Nothing Else Matters är grymt bra. Det är naturligtvis Metallica som gör detta tillsammans med San Francisco Symphony Orchestra.

Lyssna och njut!

Sommarvärme

Här är en lite äldre bild, tagen med analog kamera. Ett vackert hus i Malaga inte långt från stranden och det ljuvliga havet.

Det kan vara skönt att drömma sig bort till varmare platser nu när vi är mitt i vintern.

Blogg utmärkelse

Jag har fått en utmärkelse av bloggaren Missy.

Jag tackar så mycket för utmärkelsen, och är glad för alla besökare till bloggen.

onsdag 14 januari 2009

Empire state building

En lite disig dag i april 2008 togs denna bilden från utkiksplatsen på Rockefeller center. Mitt i blickfånget finns naturligtvis Empire State Building. Bakom King Kongs favorit tillhåll i New York breder Lower Manhattan ut sig.

Tyvärr var det glas runt om hela utsiktsplatsen vilket medför att kvalitén på bilden sänks lite.