Jag har gjort min första time-lapse film, det är inte så avancerat än så länge, men nu vet jag i alla fall hur man ska göra och vad jag ska tänka på tills nästa gång.
lördag 23 maj 2009
måndag 20 april 2009
Panoramavy
lördag 28 mars 2009
Heaven's on fire
Nyfiken kanin
fredag 27 mars 2009
torsdag 26 mars 2009
Folktomt
onsdag 25 mars 2009
Nu kommer äntligen vår vår
lördag 14 februari 2009
Alla hjärtans dag
lördag 24 januari 2009
Palac Maciejewo
I norra Polen ligger detta vackra slott vid en liten mysig sjö. Det är ett ställe där man kan få en god middag, sova i sköna sängar och ta ett dopp i inomhuspool.

Att sitta ute i eftermiddags solen och sippa på en drink med utsikt över den lilla sjön är mycket avslappnande för både kropp och själ, något som varmt rekommenderas.

Att sitta ute i eftermiddags solen och sippa på en drink med utsikt över den lilla sjön är mycket avslappnande för både kropp och själ, något som varmt rekommenderas.
torsdag 22 januari 2009
Varutransport i stan
torsdag 15 januari 2009
Pausmusik
Denna versionen av Nothing Else Matters är grymt bra. Det är naturligtvis Metallica som gör detta tillsammans med San Francisco Symphony Orchestra.
Lyssna och njut!
Lyssna och njut!
Sommarvärme
Blogg utmärkelse
Jag har fått en utmärkelse av bloggaren Missy.
Jag tackar så mycket för utmärkelsen, och är glad för alla besökare till bloggen.
Jag tackar så mycket för utmärkelsen, och är glad för alla besökare till bloggen.
onsdag 14 januari 2009
Empire state building
En lite disig dag i april 2008 togs denna bilden från utkiksplatsen på Rockefeller center. Mitt i blickfånget finns naturligtvis Empire State Building. Bakom King Kongs favorit tillhåll i New York breder Lower Manhattan ut sig.

Tyvärr var det glas runt om hela utsiktsplatsen vilket medför att kvalitén på bilden sänks lite.

Tyvärr var det glas runt om hela utsiktsplatsen vilket medför att kvalitén på bilden sänks lite.
Rökare?
Man kan ibland tro att hela Manhattan är en stor rökare som låter cigarettröken sippra ut genom hål lite här och var.
Detta hål var mitt i en korsning, det finns naturligtvis lite avspärrningar runt det, men dom syns inte för all rök. Och röken är nog egentligen vattenånga så det är inte så farligt som det kanske ser ut.

Men det blir fräcka effekter i alla fall.
Detta hål var mitt i en korsning, det finns naturligtvis lite avspärrningar runt det, men dom syns inte för all rök. Och röken är nog egentligen vattenånga så det är inte så farligt som det kanske ser ut.

Men det blir fräcka effekter i alla fall.
fredag 9 januari 2009
Naked Cowboy
The Naked Cowboy är en lokalkändis i New York som spenderar sin tid i det närmaste naken ståendes mitt på Time Square i New York. Allt han har på sig är hatt, boots och en gitarr (och lite som skyddar det allra heligaste). Det är ett populärt motiv att låta sig fotograferas med för turister från hela världen.
torsdag 8 januari 2009
Utryckning i natten
lördag 3 januari 2009
I'm a Mac, and I'm a PC
Jag har nästintill ingen erfarenhet av Mac datorer eftersom jag nästan bara har använt PC datorer med Windows. Har kört lite Mac, lite Linux och Unix, men inte så mycket att jag kan uttala mig om vad som är bäst. Men vanans makt gör att jag föredrar PC datorer.
Dock har Apple gjort ett gäng roliga reklamfilmer för Mac, se här.
Dock har Apple gjort ett gäng roliga reklamfilmer för Mac, se här.
fredag 2 januari 2009
Något helt annat
Utmanad
Tydligen vill en läsare utmana mig med följande frågor.
Mina 6 favoritprogram:
- Top Gear
- Burn Notice
- Parlamentet
- Vänner
- Humorserier, typ Scrubs.
- En bra film på TV
6 saker jag gjorde igår:
Igår vad det nyårsdagen, så det började kul och sen vart det lugnt.
- Firade in det nya året
- Sov
- Åt
- Vilade
- Bloggade
- Firade en väns födelsedag
6 favoritrestauranger:
- Texas Longhorn
- Hereford Beefstouw
- Max
- Kentucky Fried Chicken
- Paprika
- Jensens
6 saker på min önskelista:
- Ny bil
- Ny dator
- Ny kamera
- Resor
- Bra hälsa
- Nytt jobb
Utmaningen kom från Missy.
Mina 6 favoritprogram:
- Top Gear
- Burn Notice
- Parlamentet
- Vänner
- Humorserier, typ Scrubs.
- En bra film på TV
6 saker jag gjorde igår:
Igår vad det nyårsdagen, så det började kul och sen vart det lugnt.
- Firade in det nya året
- Sov
- Åt
- Vilade
- Bloggade
- Firade en väns födelsedag
6 favoritrestauranger:
- Texas Longhorn
- Hereford Beefstouw
- Max
- Kentucky Fried Chicken
- Paprika
- Jensens
6 saker på min önskelista:
- Ny bil
- Ny dator
- Ny kamera
- Resor
- Bra hälsa
- Nytt jobb
Utmaningen kom från Missy.
torsdag 1 januari 2009
Välkommen till 2009
onsdag 31 december 2008
Fyrverkeri i Göteborg
Varje nyårsafton klockan 17:00 kan alla som befinner sig i Göteborg se ett magnifikt fyrverkeri. Så har det varit så länge jag kan minnas och det är Göteborgs Posten som står för kalaset. Det är ett mycket uppskattat nöje som tusen och åter tusen göteborgare och på hälsande bevittnar. För de som inte såg det, eller om man vill se det igen går det nu även att se på webben. Klicka på länken nedan bara.
Göteborg Postens årliga fyrverkeri, nyårsafton 2008, kl 17:00
Gott nytt år!
Göteborg Postens årliga fyrverkeri, nyårsafton 2008, kl 17:00
Gott nytt år!
Slutet på 2008
lördag 27 december 2008
Brinnande bock
Ännu en gång har Gävles stolthet, Bocken, fått sätta livet till. Denna gång skedde det på natten till den 27:e december, bocken överlevde i alla fall julafton i år.
Vad man än tycker om att bocken brinner så var detta en spännande bild, tagen av de webbkameror som Gävle stad har installerat för att övervaka bocken.

Vad man än tycker om att bocken brinner så var detta en spännande bild, tagen av de webbkameror som Gävle stad har installerat för att övervaka bocken.

Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


















