torsdag 1 december 2011

Karatedans


Karatefylla har man ju hört talas om, denna coola dansen kanske ska kallas för karatedans då.



tisdag 29 november 2011

En sekund


En sekund är inte mycket att skryta med normalt, men i denna filmen, som är en samling 1-sekund långa klipp är det mycket vackert faktiskt.

Enjoy


torsdag 24 november 2011

Engelskalektion


Kul och informativ film om engelska språket, på engelska.

Me like!

onsdag 23 november 2011

måndag 24 oktober 2011

Lyssna på denna gubben

Här är en cool kille som vet hur man kritiserar, eller iaf är han engagerad. Jag gillar slutet helt klart.

Han svär och snackar engelska, men vad gör det. Bra är det iaf.



Enjoy

måndag 10 oktober 2011

Snygga ställen på jorden


En film med en bunt rejält vackra platser och spännande miljöer.

söndag 9 oktober 2011

Rejäl raket


Detta är ju något så otroligt coolt, synd bara att filmerna vart ganska dåliga, iaf det som visas här:


Skulle vilja göra något sånt här en gång i framtiden.

söndag 25 september 2011

Radio från den gamla goda tiden


Detta är ett mästerverk från tiden då jag var yngre. Rally, ett program som gick på fredagar i P3, hur bra som helst.
Lyssna bara på detta nedan.



11 Miljoonerrrrrrrr

måndag 19 september 2011

Jorden från ovan


Att få flyga så här över jorden hade varit coolt, men det är tyvärr bara ett fåtal personer som får chansen. Och att allmänheten skulle få möjlighet att resa i rymden sker nog inte under min livstid.

Så vi får nöja oss med sånt här så länge


Citat från personen som laddat upp filmen till YouTube.
"A time-lapse taken from the front of the International Space Station as it orbits our planet at night. This movie begins over the Pacific Ocean and continues over North and South America before entering daylight near Antarctica. Visible cities, countries and landmarks include (in order) Vancouver Island, Victoria, Vancouver, Seattle, Portland, San Fransisco, Los Angeles. Phoenix. Multiple cities in Texas, New Mexico and Mexico. Mexico City, the Gulf of Mexico, the Yucatan Peninsula, Lightning in the Pacific Ocean, Guatemala, Panama, Columbia, Ecuador, Peru, Chile, and the Amazon. Also visible is the earths ionosphere (thin yellow line) and the stars of our galaxy."

lördag 10 september 2011

Hade varit kul att vara med


Coolt upplägg, snygg video och en bra låt, allt man behöver helt enkelt.



Man får dock hoppas att det var en varm kväll

söndag 28 augusti 2011

Automatisk textning

Jag hade svårt att låta bli att skratta när jag såg denna filmen. Dom använder Youtubes automatiska textningsfunktion för att "förädla" sitt manus.

LOL helt enkelt.

tisdag 16 augusti 2011

Can you feel the vibrations?




Snygg video som visar lite fräcka effekter när någon slår på dom, och lite andra vibrationer.

Hur svårt kan det vara egentligen?

Att en så enkel sak som att skicka brev har blivit så svårt för så många svenskar är väl ändå väldigt konstigt.
Läste här, http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4647304 att andelen brev som skickas i Sverige minskar, men ändå ökar mängden brev som inte kan levereras för att folk inte kan skriva en adress ordentligt.
Och inte nog med det, hade man bara skrivit på avsändaren så hade det ju iaf kommit tillbaka hem, för sin egen adress kan väl dom flesta.

Jaja, fler människor kanske skulle tvingas skicka vanliga handskrivna brev i framtiden, bara för att säkerställa kompetensen.

måndag 15 augusti 2011

Skön låt




Jag gillar sån här musik, låten är bra helt enkelt. Perfekt att jobba till faktiskt.

Sommaren är över nu


Ja tyvärr är det så illa, för nu är jag tillbaka på jobbet, men å andra sidan så betyder det att jag kanske kommer hålla lite mer liv i bloggen.

Det har för min del varit en väldigt bra sommar, dock inte när det gäller väder eller bad.

Det bästa med sommaren var så klart att jag har gått och gift mig med min drömkvinna!

lördag 16 juli 2011

3D mobil

Jag är medlem i Smartsons testpanel och fick nyligen erbjudande om att få testa LG:s 3D mobil. Tekniknördig som man är kan man ju inte låta bli att ansöka och försöka få chansen att testa den Hade varit väldans coolt att få chansen. Speciellt nu när sommaren står för dörren med en massa spännande äventyr för mig.

Så vill du också ha chansen ska du anmäla dig här (men gör inte det, för då minskar ju chansen för mig).

Det som är coolt med 3D grejen är ju så klart att man slipper brillorna, det hade så klart varit värdelöst med brillor. Men denna ska funka utan, och då kan det bli najs. Sen att den har en Dual Core processor är ju himla bra, för min nuvarande mobil är sååååå seg.

Ja mer info om feletonen finns i filmen nedan:


/Tjipp

torsdag 7 juli 2011

Pass upp i trafiken


Nu när sommaren är här och semestern börjar gäller det att ta det lugnt i trafiken, annars kanske detta händer:

tisdag 28 juni 2011

onsdag 15 juni 2011

Hungrig katt


Tydligen är denna kattmamma väldigt hungrig på en färsk baby. Men det går ju tydligen inte så bra som tur är.

Men en cool film är det iaf.

måndag 13 juni 2011

Man borde ge en sån här till alla som behöver den


Såg detta klipp om hur man enkelt kan rena vatten. Det verkar vara hur smidigt som helst. Förstår inte varför man inte ger sånt här till alla som behöver kämpa hårt för att få tag på rent vatten


lördag 4 juni 2011

Do not try this at home


Kul atgt leka kemist, men man kanske ska passa sig för den sista iaf.



*POFF*

fredag 3 juni 2011

Jorden uppifrån


Snygg film med hur man skulle kunna sett på jorden om man fick chansen att åka upp i rymden.



torsdag 2 juni 2011

Cool kamera


Såg att Pentax har en ny kamera på gång, en vattentät och stötsäker kompaktkamera. Perfekt för lite mer hårdhänt behandling än vanligt. Att den även geo-taggar bilderna automatiuskt är ju inte alls dumt, sånt gillar jag.


Vill du med testa kameran, så kan du anmäla dig att bli testpilot, här.