måndag 15 augusti 2011

Skön låt




Jag gillar sån här musik, låten är bra helt enkelt. Perfekt att jobba till faktiskt.

Sommaren är över nu


Ja tyvärr är det så illa, för nu är jag tillbaka på jobbet, men å andra sidan så betyder det att jag kanske kommer hålla lite mer liv i bloggen.

Det har för min del varit en väldigt bra sommar, dock inte när det gäller väder eller bad.

Det bästa med sommaren var så klart att jag har gått och gift mig med min drömkvinna!

lördag 16 juli 2011

3D mobil

Jag är medlem i Smartsons testpanel och fick nyligen erbjudande om att få testa LG:s 3D mobil. Tekniknördig som man är kan man ju inte låta bli att ansöka och försöka få chansen att testa den Hade varit väldans coolt att få chansen. Speciellt nu när sommaren står för dörren med en massa spännande äventyr för mig.

Så vill du också ha chansen ska du anmäla dig här (men gör inte det, för då minskar ju chansen för mig).

Det som är coolt med 3D grejen är ju så klart att man slipper brillorna, det hade så klart varit värdelöst med brillor. Men denna ska funka utan, och då kan det bli najs. Sen att den har en Dual Core processor är ju himla bra, för min nuvarande mobil är sååååå seg.

Ja mer info om feletonen finns i filmen nedan:


/Tjipp

torsdag 7 juli 2011

Pass upp i trafiken


Nu när sommaren är här och semestern börjar gäller det att ta det lugnt i trafiken, annars kanske detta händer:

tisdag 28 juni 2011

onsdag 15 juni 2011

Hungrig katt


Tydligen är denna kattmamma väldigt hungrig på en färsk baby. Men det går ju tydligen inte så bra som tur är.

Men en cool film är det iaf.

måndag 13 juni 2011

Man borde ge en sån här till alla som behöver den


Såg detta klipp om hur man enkelt kan rena vatten. Det verkar vara hur smidigt som helst. Förstår inte varför man inte ger sånt här till alla som behöver kämpa hårt för att få tag på rent vatten


lördag 4 juni 2011

Do not try this at home


Kul atgt leka kemist, men man kanske ska passa sig för den sista iaf.



*POFF*

fredag 3 juni 2011

Jorden uppifrån


Snygg film med hur man skulle kunna sett på jorden om man fick chansen att åka upp i rymden.



torsdag 2 juni 2011

Cool kamera


Såg att Pentax har en ny kamera på gång, en vattentät och stötsäker kompaktkamera. Perfekt för lite mer hårdhänt behandling än vanligt. Att den även geo-taggar bilderna automatiuskt är ju inte alls dumt, sånt gillar jag.


Vill du med testa kameran, så kan du anmäla dig att bli testpilot, här.

söndag 29 maj 2011

Det finns olika sätt för det mesta


Ja jag har då aldrig klivit in i en bil genom passagerarfönstret, men tydligen finns det folk som gör det med. Verkar iag vara ganska smidigt när man har händerna fulla.


lördag 28 maj 2011

Sötare än lördagsgodis


Skulle vilja säga att detta nog är det sötaste jag sett på länge. Dom ser helt klart ut att ha det mysigt tillsammans.



Men hur som helst kan man ju ta till sig att kramas mycket.

torsdag 26 maj 2011

En enda fråga


Tycker denna filmen är snyggt gjord, bra klippning, och frågan är helt klart intressant, även svaren.


tisdag 24 maj 2011

Dansanta tvillingar


Klart coola killa som är rejält bra på att dansa. Detta är helt klart häftigt som bara den.

måndag 23 maj 2011

Massor av flyg


Jag gillar filmer som denna, vet inte riktigt varvför, men dom är häftiga. Här är det drygt en timmes film snabbspolad till drygt 2,5 minuter.



Verkar helt klart vara ganska rejält med flygtrafik på det där stället.

söndag 22 maj 2011

onsdag 11 maj 2011

John Hodgman: A brief digression on matters of lost time


Roligt om utomjordingar.

Komikern John Hodgman har även varit med i Apples reklamfilmer för Mac datorer för ett gäng år sedan. Även dom mycket roliga filmer (bloggade om ett par sånna för en par år sedan)

tisdag 10 maj 2011

söndag 8 maj 2011

Gammal klassiker

Det finns en herre som heter Chuck Norris, en man som är kampsportare och film skådis. Det finns en näst intill oändlig mängd "fakta" om denne man. www.chucknorrisfacts.com

Chuck själv när han pratar om dessa fakta.



lördag 7 maj 2011

Högt som fan

Vilken mupp kommer på idéen att bygga en gång på sidan av ett berg så där. Måste vara en galning.
Men sen kommer andra frågan, vilken fåne ger sig ut och går där med sen.



Ja spännande är det iaf.

fredag 6 maj 2011

Sugen på Lasagne?

Lite speciell typ av lasagne, verkar gott, men ganska onyttigt.


tisdag 3 maj 2011

Otroligt tänkvärt

Denna snubben har definetivt alla hästar i stallet. Han föreläser om hur man tänker positivt och får sig själv att må bättre.

Tycker att detta är något som dom flesta ska titta på och ta till sig.



Här är länken till hans sida, med 1000 grymma saker. http://1000awesomethings.com/the-top-1000/

Tiden går

Jag gillar ju olika typer av Time lapse filmer. En kul kategori är filmer där folk tagit bilder av sig själva under en tid, där man sen tydligt ser hur tiden går. Här nedan är ett par exempel:

En gravid tjej som visar hur magen växer.


Tjej


Kille


En kille som lät skägget växa under ett par månader.


söndag 1 maj 2011