måndag 19 juli 2010

Gothia Cup

Nu är det åter igen dags för Världes största fotbollsturnering för ungdommar. Göteborg fylls med ungdommar från alla världens hörn som alla vill spela fotboll.

Det är fullt med folk på språvagnar och bussar, trångt i varenda affär på stan, timslånga köer på Liseberg, men det är trots det hur kul som helst att ha dom här. Hoppas att dom alla får en underbar vistelse och minnen för livet som gör att dom kommer tillbaka till stan många gånger framöver.

Vill du läsa mer om Gothia Cup, kan du kolla här:
http://www.gothiacup.se/

söndag 18 juli 2010

Tänkvärd film

Här är en film som kanske är bra att titta på. Vet inte om faktan stämmer till 100% men det är nog inte helt fel och därmed något att tänka på.




fredag 16 juli 2010

Egen förare till jobbet

I morse när jag klev på bussen till jobbet var den i stort sätt tom. Det var några få personer som åkte med, men dom klev av ganska tidigt så jag åkte själv nästan hela vägen.

Föraren frågade mig var jag skulle av och så åkte vi direkt dit, så det var som att åka med egen chaufför ungefär. Ganska najs, om det inte var för att det var en stor, sliten buss och ingen limo precis.

Men men, nästa vecka går inte bussarna längre, för då går dom flesta på semester, dock inte jag.

torsdag 15 juli 2010

jag är sugen på en...

.. Vuvuzela!

Undrar bara om mina vänner och grannar skulle gilla om jag köpte en plast tuta som har stört många den senaste tiden.

Den finns iaf att köpa på Coolstuff.se :D

tisdag 6 juli 2010

Volvo V60

Nu kommer snart kombivarianten av Volvos senaste bil S60. Kombin heter som brukligt någonting med V, så i detta fallet blir det V60.
Det är en snygg skapelse tycker jag och "vill ha"-faktorn är ganska hög. Vad sägs om dessa formerna?




Mer om bilen kan du läsa här Volvo Personbilar Sverige Newsroom

lördag 3 juli 2010

Ett bhääääär? :-o

Idag ska jag på födelsedagsfirande på en fårfarm. Jag antar att det kommer vara fullt av får, eller som en vän till mig säger, Bhääär. (Det ska sägas med lite bräkande uttal)

Solen strålar iaf, det är varmt och härligt ute, får hoppas på lite bad idag med.

/Tjipp

torsdag 1 juli 2010

Värme och Sol

Visst är livet ganska bra när solen skiner från en klarblå himmel och det är varmt, även när det blåser. Tyvärr sitter man inne på kontoret mest hela dagarna, så solbrännan är obefintlig. Men nu är det inte långt kvar till semestern börjar och får jag som jag vill blir det ytterligare 10 grader varmare då.

Simma lugnt!

tisdag 15 juni 2010

Salut eller Vuvuzela?

Ja nu är det snart dags för kungligt bröllop här i Svedala och det kommer ju sändas på TV så att man lätt kan få en rejäl överdos med fest. Både SVT och TV4 kommer väl ägna typ hela lördagen åt att visa saker som händer runt bröllopet och intervjua en massa folk som har viktiga åsikter.

Och då ställer man sig frågan, titta på bröllop på TV, eller gå på Gamla Ullevi och titta på Damlandslaget spela VM-kval möt Tjeckien.

Vad ska man göra egentligen, svårt val detta.

måndag 14 juni 2010

Sicket gnäll

Jag fattar inte hur man kan gå ut i tidningen och gnälla på att man blivit biten av en polishund efter att man olovligen brutit sig in på en arena och sen förstört egendom? Vad är det för fel på folk egentligen?
1. Tvivlar på (utan att veta) att vem som helst får gå in på arenan hur som helst, det lär ju med stor sannolikhet rubriceras som olaga intrång.
2. Stolar går inte bara sönder, speciellt inte på en arena, dom lär ju få stå ut med ganska mycket under åren.
3. Pojksträck? Skitsnack, det är olagligt att göra det pojken gjorde och därmed är han en brottsling.
4. Hur ska polisen kunna avgöra vad det är för typ av brott när brottslingarna springer från polisen? Naturligtvis ska dom då förutsätta att det är värsta sorten och ta de medel som finns tillgängliga för att ta fast brottslingarna. inklusive skicka polishunden på dom.

Så där, nu har jag fått gnälla av mig lite iaf. Vill ni läsa vad jag skriver om, läs här.

lördag 12 juni 2010

Fotbolls VM hittils

Såg lite av matchen mellan Sydafrika och Mexico igår, och fan så snyggt Sydafrikas mål var då. En rejäl rökare rakt upp i krysset, PANG bara. Sen var det himla synd att Sydafrika missade målet där i slut minuterna, trist med en stolpträff så där.

Såg idag att Lagerbäck förlorade mot Argentina, eller ja, det var ju inte bara han utan hela Nigerias lag så klart. Trist för honom, men kanske inte helt oväntat. Maradona verkar ju dock vara i farten som vanligt, får se vad han hittar på när Argentina får svårare motstånd.

Sitter nu och spanar på USA mot England, vet inte riktigt vem jag hejjar på, men diggar iaf skägget på USA:s Oguchi Onyewu. Rakad skalle (typ), och ett rejält tomteskägg (nästan) är en spejsad kombo.

Eminem ljuger för Rihanna

Fick ett hett tips om en bra låt, diggar den mycket. Härligt blandning mellan Eminem och Rihanna.

fredag 11 juni 2010

Konsten att förföras

Detta med att bli förförd är tydligen en ädel konst. Jag har naturligtvis blivit förförd flera gånger, men det har alltid skett av en mycket vacker och underbar kvinna. Och visserligen finns det dom som kallar kvinnor för kossor :-o Men att påstå att man blivit förförd av en ko? :-o
WTF!
Vad är det för fel på människan egentligen?

Kontorskrig

Jag önskar jag kunde få lite mer fart på kontoret här, det är lite väl stelt och trist helt enkelt. Har funderat på att starta krig med mina kollegor helt enkelt. För det finns väl inget som är så uppiggande som ett litet krig mellan mötena och PowerPoint presentationerna.

Jag spanade på CoolStuff.se och fann där ett par stridsvagnar som verkade trevliga att panga lite med. Ska se om jag kan få chefen att godkänna en "representation" på 549 SEK bara innan jag lägger beställningen.

Tjipp

onsdag 2 juni 2010

Yay!

Jag "klarade det"!
Visst är jag bra?
Eller nja, men jag tog mig iaf runt Blodomloppet idag, 5 km på 45 minuter ungefär. Det är inte bra någonstans, men vad fan, det är iaf bättre än inte alls.

Så tänker jag just nu åtminstonde.
/Tjipp

söndag 30 maj 2010

Vinnaren

Jag tycker att denna är rätt så bra faktiskt. Lite catchy även om hennes engelska uttal är lite kul.

söndag 9 maj 2010

Crash

Detta är lite häftigt tycker jag. Snacka om att dom kastar pengar i väggen eller nått, det lär ju knappast vara gratis att krocka med en lastbil eller köra en S80 in i en bergvägg. Men coolt är det iaf.

onsdag 17 mars 2010

25 grader varmt och snö?

Ja det är någon med härlig humor som har satt upp denna skylten helt klart.

Sanibel Island är knappast kännt för sina snöoväder, utan snarare för delfiner och sånt som är lite förknippat med värme. Att då hänga en sån här skylt vid entrén till Turistbyrån är helt enkelt humor.

tisdag 16 mars 2010

Brum brum?

Nja, inte så mycket brum brum, utan med BRUUUUM eller nått. En härlig bil att köra och åka, men inte lika härlig att tanka. På vägarna där jag körde denna var det lätt, men skulle kanske inte vilja köra runt med en sån här i någon Europeisk storstad precis, för den är ganska rejäl i hullet så att säga.

lördag 30 januari 2010

Brandlarm i Eslöv

Spenderar helgen i Eslöv för att göra lite trevlig saker. Fick dock en spännande start på lördagen när brandlarmet startade att vråla. Dock stängdes det av ganska fort och en liten stund senare så kom brandkåren. Nu får vi väl se vad som händer, för dom har inte åkt iväg ännu.

Tjipp

Uppdatering:
Nej det brann inte, det var bara falsklarm, men det var ett himla liv och det tog en stund innan brandkåren stack hem igen.

tisdag 26 januari 2010

Bra musik

Jag är säkert inte alls först eller så, men tycker denna låten är mycket bra. Lyssna och njut.

fredag 1 januari 2010

Gott Nytt år!

Jag är ute och skålar i nått gott, men billigt, mousserande vin. Men jag önskar alla mina nära och kära, mina vänner och alla nadra ett gott nytt år!

torsdag 31 december 2009

Gott slut på¨2009

Gott slut på 2009!

Jag sitter nu inne och skriver lite i väntan på att nyårsmiddagen ska bli klar. Det blir nog en ganska god tre rätters middag.

Har varit ute på stan en sväng och kikat på ett fyrverkeri, det var väldigt fint och höll på i typ 10 minuter. Passade även på att besöka kyrkogården när vi ändå var ute. Det är nämnligen så att det är skönast att hålla sig inne för tillfället. Det är kallr, runt 10 grader minus och snöar lite lätt just nu.

Vill bara oassa på att skicka en känga åt Metro som listar 00-talets viktigaste händelser, det är bland annat Terroristattacken på World Trade Center i New York 2001, Tsunamin i Asien 2004, hela listan kan du se här. Men det som gör att Metro förtjänar en fet smäll på käften är att nummer 10 på listan över händelser som skakade världen under 00-talet ligger historien om Tiger Woods otrohetsaffär. Det är helt otroligt att någon som har mer intelligens än en bit jordnötsskal kan påstå att en sån skithändelse kan ha "skakat världen".

Hur som helst, Gott nytt år på er!

torsdag 24 december 2009

God Jul

God Jul tillönskas alla bloggens besökare. Där jag firar julen 2009 är det snö och kallt ute, så äntligen blir det en riktig vit jul!

Först väntar en härlig julfrukost och sen blir det avslappnande aktiviteter inför Julbordet och Kalle Anka. Sen till kvällen ska paketen öppnas.

tisdag 22 december 2009

Pepparkaka

För er som har följt bloggen lite och orkat att hålla er kvar över det långa uppehållet kanske minns att jag i december förra året la upp lite bilder på pepparkaksbyggen som jag har gjort tillsammans med min bror och far. Nu har vi åter igen byggt lite pepparkaksbygge och bilderna finns att se på denna sidan.
http://pepparkaksbyggarna.blogspot.com/



Jul & Uppehålle

Efter ett långt uppehåll är det på tiden att jag iaf skriver ett inlägg och önskar alla på internet en ritkigt God Jul och ett gott nytt 2010.
Lovar inget, men förhoppningsvis kommer jag börja blogga lite mer intensivt inom kort.