Jag fattar inte hur man kan gå ut i tidningen och gnälla på att man blivit biten av en polishund efter att man olovligen brutit sig in på en arena och sen förstört egendom? Vad är det för fel på folk egentligen?
1. Tvivlar på (utan att veta) att vem som helst får gå in på arenan hur som helst, det lär ju med stor sannolikhet rubriceras som olaga intrång.
2. Stolar går inte bara sönder, speciellt inte på en arena, dom lär ju få stå ut med ganska mycket under åren.
3. Pojksträck? Skitsnack, det är olagligt att göra det pojken gjorde och därmed är han en brottsling.
4. Hur ska polisen kunna avgöra vad det är för typ av brott när brottslingarna springer från polisen? Naturligtvis ska dom då förutsätta att det är värsta sorten och ta de medel som finns tillgängliga för att ta fast brottslingarna. inklusive skicka polishunden på dom.
Så där, nu har jag fått gnälla av mig lite iaf. Vill ni läsa vad jag skriver om, läs här.
måndag 14 juni 2010
lördag 12 juni 2010
Fotbolls VM hittils
Såg lite av matchen mellan Sydafrika och Mexico igår, och fan så snyggt Sydafrikas mål var då. En rejäl rökare rakt upp i krysset, PANG bara. Sen var det himla synd att Sydafrika missade målet där i slut minuterna, trist med en stolpträff så där.
Såg idag att Lagerbäck förlorade mot Argentina, eller ja, det var ju inte bara han utan hela Nigerias lag så klart. Trist för honom, men kanske inte helt oväntat. Maradona verkar ju dock vara i farten som vanligt, får se vad han hittar på när Argentina får svårare motstånd.
Sitter nu och spanar på USA mot England, vet inte riktigt vem jag hejjar på, men diggar iaf skägget på USA:s Oguchi Onyewu. Rakad skalle (typ), och ett rejält tomteskägg (nästan) är en spejsad kombo.
Såg idag att Lagerbäck förlorade mot Argentina, eller ja, det var ju inte bara han utan hela Nigerias lag så klart. Trist för honom, men kanske inte helt oväntat. Maradona verkar ju dock vara i farten som vanligt, får se vad han hittar på när Argentina får svårare motstånd.
Sitter nu och spanar på USA mot England, vet inte riktigt vem jag hejjar på, men diggar iaf skägget på USA:s Oguchi Onyewu. Rakad skalle (typ), och ett rejält tomteskägg (nästan) är en spejsad kombo.
Eminem ljuger för Rihanna
Fick ett hett tips om en bra låt, diggar den mycket. Härligt blandning mellan Eminem och Rihanna.
fredag 11 juni 2010
Konsten att förföras
Detta med att bli förförd är tydligen en ädel konst. Jag har naturligtvis blivit förförd flera gånger, men det har alltid skett av en mycket vacker och underbar kvinna. Och visserligen finns det dom som kallar kvinnor för kossor :-o Men att påstå att man blivit förförd av en ko? :-o
WTF!
Vad är det för fel på människan egentligen?
WTF!
Vad är det för fel på människan egentligen?
Kontorskrig
Jag önskar jag kunde få lite mer fart på kontoret här, det är lite väl stelt och trist helt enkelt. Har funderat på att starta krig med mina kollegor helt enkelt. För det finns väl inget som är så uppiggande som ett litet krig mellan mötena och PowerPoint presentationerna.
Jag spanade på CoolStuff.se och fann där ett par stridsvagnar som verkade trevliga att panga lite med. Ska se om jag kan få chefen att godkänna en "representation" på 549 SEK bara innan jag lägger beställningen.
Tjipp
Jag spanade på CoolStuff.se och fann där ett par stridsvagnar som verkade trevliga att panga lite med. Ska se om jag kan få chefen att godkänna en "representation" på 549 SEK bara innan jag lägger beställningen.
Tjipp
onsdag 2 juni 2010
Yay!
Jag "klarade det"!
Visst är jag bra?
Eller nja, men jag tog mig iaf runt Blodomloppet idag, 5 km på 45 minuter ungefär. Det är inte bra någonstans, men vad fan, det är iaf bättre än inte alls.
Så tänker jag just nu åtminstonde.
/Tjipp
Visst är jag bra?
Eller nja, men jag tog mig iaf runt Blodomloppet idag, 5 km på 45 minuter ungefär. Det är inte bra någonstans, men vad fan, det är iaf bättre än inte alls.
Så tänker jag just nu åtminstonde.
/Tjipp
söndag 30 maj 2010
Vinnaren
Jag tycker att denna är rätt så bra faktiskt. Lite catchy även om hennes engelska uttal är lite kul.
söndag 9 maj 2010
Crash
Detta är lite häftigt tycker jag. Snacka om att dom kastar pengar i väggen eller nått, det lär ju knappast vara gratis att krocka med en lastbil eller köra en S80 in i en bergvägg. Men coolt är det iaf.
onsdag 17 mars 2010
25 grader varmt och snö?
tisdag 16 mars 2010
Brum brum?
Nja, inte så mycket brum brum, utan med BRUUUUM eller nått. En härlig bil att köra och åka, men inte lika härlig att tanka. På vägarna där jag körde denna var det lätt, men skulle kanske inte vilja köra runt med en sån här i någon Europeisk storstad precis, för den är ganska rejäl i hullet så att säga.

lördag 30 januari 2010
Brandlarm i Eslöv
Spenderar helgen i Eslöv för att göra lite trevlig saker. Fick dock en spännande start på lördagen när brandlarmet startade att vråla. Dock stängdes det av ganska fort och en liten stund senare så kom brandkåren. Nu får vi väl se vad som händer, för dom har inte åkt iväg ännu.
Tjipp
Uppdatering:
Nej det brann inte, det var bara falsklarm, men det var ett himla liv och det tog en stund innan brandkåren stack hem igen.
Tjipp
Uppdatering:
Nej det brann inte, det var bara falsklarm, men det var ett himla liv och det tog en stund innan brandkåren stack hem igen.
tisdag 26 januari 2010
Bra musik
Jag är säkert inte alls först eller så, men tycker denna låten är mycket bra. Lyssna och njut.
fredag 1 januari 2010
Gott Nytt år!
Jag är ute och skålar i nått gott, men billigt, mousserande vin. Men jag önskar alla mina nära och kära, mina vänner och alla nadra ett gott nytt år!
torsdag 31 december 2009
Gott slut på¨2009
Gott slut på 2009!
Jag sitter nu inne och skriver lite i väntan på att nyårsmiddagen ska bli klar. Det blir nog en ganska god tre rätters middag.
Har varit ute på stan en sväng och kikat på ett fyrverkeri, det var väldigt fint och höll på i typ 10 minuter. Passade även på att besöka kyrkogården när vi ändå var ute. Det är nämnligen så att det är skönast att hålla sig inne för tillfället. Det är kallr, runt 10 grader minus och snöar lite lätt just nu.
Vill bara oassa på att skicka en känga åt Metro som listar 00-talets viktigaste händelser, det är bland annat Terroristattacken på World Trade Center i New York 2001, Tsunamin i Asien 2004, hela listan kan du se här. Men det som gör att Metro förtjänar en fet smäll på käften är att nummer 10 på listan över händelser som skakade världen under 00-talet ligger historien om Tiger Woods otrohetsaffär. Det är helt otroligt att någon som har mer intelligens än en bit jordnötsskal kan påstå att en sån skithändelse kan ha "skakat världen".
Hur som helst, Gott nytt år på er!
Jag sitter nu inne och skriver lite i väntan på att nyårsmiddagen ska bli klar. Det blir nog en ganska god tre rätters middag.
Har varit ute på stan en sväng och kikat på ett fyrverkeri, det var väldigt fint och höll på i typ 10 minuter. Passade även på att besöka kyrkogården när vi ändå var ute. Det är nämnligen så att det är skönast att hålla sig inne för tillfället. Det är kallr, runt 10 grader minus och snöar lite lätt just nu.
Vill bara oassa på att skicka en känga åt Metro som listar 00-talets viktigaste händelser, det är bland annat Terroristattacken på World Trade Center i New York 2001, Tsunamin i Asien 2004, hela listan kan du se här. Men det som gör att Metro förtjänar en fet smäll på käften är att nummer 10 på listan över händelser som skakade världen under 00-talet ligger historien om Tiger Woods otrohetsaffär. Det är helt otroligt att någon som har mer intelligens än en bit jordnötsskal kan påstå att en sån skithändelse kan ha "skakat världen".
Hur som helst, Gott nytt år på er!
torsdag 24 december 2009
God Jul
God Jul tillönskas alla bloggens besökare. Där jag firar julen 2009 är det snö och kallt ute, så äntligen blir det en riktig vit jul!
Först väntar en härlig julfrukost och sen blir det avslappnande aktiviteter inför Julbordet och Kalle Anka. Sen till kvällen ska paketen öppnas.
Först väntar en härlig julfrukost och sen blir det avslappnande aktiviteter inför Julbordet och Kalle Anka. Sen till kvällen ska paketen öppnas.
tisdag 22 december 2009
Pepparkaka
För er som har följt bloggen lite och orkat att hålla er kvar över det långa uppehållet kanske minns att jag i december förra året la upp lite bilder på pepparkaksbyggen som jag har gjort tillsammans med min bror och far. Nu har vi åter igen byggt lite pepparkaksbygge och bilderna finns att se på denna sidan.
http://pepparkaksbyggarna.blogspot.com/
http://pepparkaksbyggarna.blogspot.com/
Jul & Uppehålle
Efter ett långt uppehåll är det på tiden att jag iaf skriver ett inlägg och önskar alla på internet en ritkigt God Jul och ett gott nytt 2010.
Lovar inget, men förhoppningsvis kommer jag börja blogga lite mer intensivt inom kort.
Lovar inget, men förhoppningsvis kommer jag börja blogga lite mer intensivt inom kort.
lördag 23 maj 2009
Time lapse film från Göteborg
Jag har gjort min första time-lapse film, det är inte så avancerat än så länge, men nu vet jag i alla fall hur man ska göra och vad jag ska tänka på tills nästa gång.
måndag 20 april 2009
Panoramavy
lördag 28 mars 2009
Heaven's on fire
Nyfiken kanin
fredag 27 mars 2009
torsdag 26 mars 2009
Folktomt
onsdag 25 mars 2009
Nu kommer äntligen vår vår
lördag 14 februari 2009
Alla hjärtans dag
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






