torsdag 26 januari 2012

Hej Tomtemn, jag önskar mig en sån här till jul...


Ja en sån här vill jag ha av tomten, eller kanske tidigare, jag fyller år om ett par veckor, kanske kan få en då. För hur grym är inte den helikoptern grejen egentligen?


tisdag 3 januari 2012

Mer pang och bom


Tydligen firade man in det nya året rejält i London denna gången. Under 2012 hålls ju Sommar OS i samma stad, så det är inte så konstigt kanske.



Ett rejält firande är det iaf.

söndag 1 januari 2012

Gott nytt 2012


Lite sent kanske, men i alla fall. Gott nytt 2012.
Hoppas att 2011 var bra för alla, och att 2012 blir det bästa året någonsin för oss alla.


söndag 18 december 2011

Jag gillar sånt här




Det är så himla coolt med liknande bilder från vår planet. Det är så vackert, och häftigt helt enkelt.

Najs som bara den, glad fjärde advent förresten

tisdag 13 december 2011

En intressant film


Önskar man kunde vara så kreativ att jag kunde göra något sånt här. Det är vettigt att sprida glödje och eftertanke.

söndag 11 december 2011

Star Wars tolkning


En kul variant av Star Wars. Bra musik, snyggt gjort och med en kul tvist.



Enjoy, and may the force be with you!

Var god gapa


Det lär ju inte vara svårt att kolla denna kattens tänder när den gapar så här.


ROFLYSST

onsdag 7 december 2011

tisdag 6 december 2011

Vår värld är vacker




Efter att ha sett klippet ovan går det inte att säga annat än att planeten vi bor på är vacker. Grym Time Laps film med bilder från Nasa.

torsdag 1 december 2011

Karatedans


Karatefylla har man ju hört talas om, denna coola dansen kanske ska kallas för karatedans då.



tisdag 29 november 2011

En sekund


En sekund är inte mycket att skryta med normalt, men i denna filmen, som är en samling 1-sekund långa klipp är det mycket vackert faktiskt.

Enjoy


torsdag 24 november 2011

Engelskalektion


Kul och informativ film om engelska språket, på engelska.

Me like!

onsdag 23 november 2011

måndag 24 oktober 2011

Lyssna på denna gubben

Här är en cool kille som vet hur man kritiserar, eller iaf är han engagerad. Jag gillar slutet helt klart.

Han svär och snackar engelska, men vad gör det. Bra är det iaf.



Enjoy

måndag 10 oktober 2011

Snygga ställen på jorden


En film med en bunt rejält vackra platser och spännande miljöer.

söndag 9 oktober 2011

Rejäl raket


Detta är ju något så otroligt coolt, synd bara att filmerna vart ganska dåliga, iaf det som visas här:


Skulle vilja göra något sånt här en gång i framtiden.

söndag 25 september 2011

Radio från den gamla goda tiden


Detta är ett mästerverk från tiden då jag var yngre. Rally, ett program som gick på fredagar i P3, hur bra som helst.
Lyssna bara på detta nedan.



11 Miljoonerrrrrrrr

måndag 19 september 2011

Jorden från ovan


Att få flyga så här över jorden hade varit coolt, men det är tyvärr bara ett fåtal personer som får chansen. Och att allmänheten skulle få möjlighet att resa i rymden sker nog inte under min livstid.

Så vi får nöja oss med sånt här så länge


Citat från personen som laddat upp filmen till YouTube.
"A time-lapse taken from the front of the International Space Station as it orbits our planet at night. This movie begins over the Pacific Ocean and continues over North and South America before entering daylight near Antarctica. Visible cities, countries and landmarks include (in order) Vancouver Island, Victoria, Vancouver, Seattle, Portland, San Fransisco, Los Angeles. Phoenix. Multiple cities in Texas, New Mexico and Mexico. Mexico City, the Gulf of Mexico, the Yucatan Peninsula, Lightning in the Pacific Ocean, Guatemala, Panama, Columbia, Ecuador, Peru, Chile, and the Amazon. Also visible is the earths ionosphere (thin yellow line) and the stars of our galaxy."

lördag 10 september 2011

Hade varit kul att vara med


Coolt upplägg, snygg video och en bra låt, allt man behöver helt enkelt.



Man får dock hoppas att det var en varm kväll